امروزه وای‌فای رایگان، یکی از بهترین روشهای ارائه خدمات ارزش افزوده به مشتریان محسوب شده که با گذشت زمان، مشاغل بیشتری پیاده‌سازی آن را در دستور کار خود قرار می‌دهند. با این کار دیگر مشتریان نگران عدم دسترسی به اینترنت، یا صرف هزینه برای خرید اینترنت همراه نخواهند بود.

پیاده‌سازی وای‌فای رایگان در اماکن عمومی و فروشگاه‌ها، عملا اتصال بی‌وقفه کاربران به اینترنت را فراهم می‌کند. به زبان ساده‌تر، می‌توان در مدرسه، محل کار، فرودگاه، یا حتی در کافی‌شاپ‌ها هم، به اینترنت متصل بود و فعالیت‌های روزمره یا کاری را انجام داد.

امروزه اغلب فعالیت‌های شغلی و تحصیلی از طریق اینترنت صورت می‌گیرد؛ قراردادهای خود را از طریق ایمیل مبادله می‌کنیم، کلاسهای فرزندان مان به صورت اینترنتی برگزار می‌شود، حتی بسیاری از جلسات کاری و ملاقات با دوستان خود را از طریق تماسهای اینترنتی انجام می‌دهیم.

معایب استفاده از وای‌فای عمومی:

وای‌-فای عمومی مزایای زیادی دارد، اما نباید اجازه دهیم که وجود این مزایا، اهمیت معایب آن را از بین ببرد. در حین استفاده از وای‌فای‌های عمومی، تدابیر امنیتی را رعایت کنید در غیر این صورت باید خطرات آن را به جان بخرید.

زمانی که به وای‌فای عمومی متصل می‌شوید، آسیب‌پذیری شما در برابر حملات سایبری مثل آلوده شدن به بدافزارها، ویروس، هک شدن و … افزایش می‌یابد. علاوه بر این، احتمال وقوع جرایم سایبری با قابلیت تحت نظر گیری و مشاهده واکنش‌های قربانی افزایش می‌یابد که در نتیجه آن احتمال آسیب‌دیدن فرد بیشتر نیز خواهد شد.

شرکت‌های امنیتی برای جلوگیری از بهره‌جویی هکرها از وای‌فای‌های عمومی، روشهای زیادی ابداع کرده‌اند که در این بین مهمترین و امن‌ترین روش، استفاده از DNS فیلترینگ است.

سرویس فیلترینگ DNS:

استفاده از یک سرویس فیلترینگ DNS مطمئن، با متوقف کردن حملات سایبری مقل بدافزارها، باج‌افزارها، فیشینگها، و بات نت ها، امنیت وای فای شما را کرده و تهدیدات را قبل از رسیدن به دستگاه‌ کاربر، متوقف می‌کنند. همچنین می‌توانید سایت‌های خاصی که ترافیک زیادی مصرف می‌کنند، مثل سایت‌های دانلود فیلم و … را نیز فیلتر کنید.  

یکی از سرویس‌دهندگان مطمئن در این زمینه شرکت SafeDNS است. برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت به وب سایت SafeDNS.com مراجعه کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)