پیک کرونا و برگزاری مراسم حکومتی

به رغم هشدارها و تاکید‌ها مبنی بر احتمال بروز پیک کرونا، سران حکومت ولایت فقیه و ارگان‌‌های دست اندر کار قصد دارند برنامه حکومتی راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کنند.

سران حکومت ولایت فقیه و دست اندرکاران برگزاری مراسم حکومتی «دهه فجر» اعلام کرده‌اند راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور مردم برگزار خواهد شد، این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از آن است که گسترش سویه اومیکرون باعث بروز نگرانی‌های شدید و از جمله پدید‌ آمدن پیک جدید کرونا شده است.

پیک کرونا و اعلام برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن

به عنوان یک نمونه، رئیس ستاد «بزرگداشت دهه فجر» در حکومت ایران در استان اصفهان اعلام کرده است که برنامه‌های «دهه فجر» تعطیل بردار  نیست و فقط ممکن است در نحوه اجرای آن طبق شیوه نامه‌های ستاد کرونا با تغییراتی همراه شود.

غلامرضا رضایی که روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ سخن می‌گفت اعلام کرد که در برنامه‌هایی که برای «دهه فجر» امسال برنامه‌ریزی شده است سعی شده که در تمام نقاط استان جشن «عید انقلاب» را داشته باشیم و همه مردم در شهرها و روستاهای استان شریک و سهیم باشند!

هشدار متخصصان پیرامون پیک کرونا و بی‌توجهی سران حکومتی نسبت به آن

وی در حالی که متخصصان پزشکی و امور بهداشت و درمان کشور هشدار می‌دهند که امکان بروز پیک کرونا جدی است اعلام کرد مردمی‌کردن مراسم و حضور مردم در همه مراحل برنامه‌ها از جمله تصمیم‌گیری، اجراء، رویکردها و حرکت‌های موضوعی است که برای برنامه‌های «دهه فجر» تاکید شده و از سفارشات خامنه‌ای می‌باشد. [پیک ششم کرونا و انفجار خشم مردم]

رضایی با انگشت گذاشتن بر مطامع حکومت ولایت فقیه و کیسه‌ای که این حکومت برای مراسم حکومتی ۲۲ بهمن دوخته است اعلام کرد در این راستا ۲۷ کارگروه تخصصی محتوایی تشکیل شده… وظیفه ماست که در این فرصت چهره حقیق و واقعی انقلاب را بیان کنیم.

واضح است که حکومت ولایت فقیه بیشتر از جان و سلامت مردم ایران به برگزاری مناسبت‌های حکومتی می‌پردازد و در آغاز همه‌گیری کرونا نیز چون حکومت ایران انتخابات مجلس حکومت را در پی رو داشت از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور خودداری کرد که این امر موجبات غافلگیری و گسترش تصاعدی ویروس در کشور شد.

در طول دو سال گذشته نیز در هر کجا مقاصد و مطامع حکومتی ایجاب کرده است حکومت‌گران خطرات ویروس کرونا و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن را نادیده انگاشته و حتی به قیمت جان مردم حاضر به کوتاه آمدن از  برگزاری مراسم و نمایشات حکومتی نشده‌اند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)