جوادی آملی و هشدار نسبت به سقوط نظام

جوادی آملی از مراجع حکومتی ولایت فقیه در دیدار با رئیس بانک مرکزی حکومت ایران اعلام کرد گاهی مشکلات اقتصادی باعث می‌شود حتی یک حکومت بزرگ سقوط کند.

در این شکی نیست که اقتصاد حکومت ایران با ور شکست شدن کامل فاصله چندانی ندارد.

از این رو حکومت ایران و دولت ابراهیم رئیسی می‌کوشند تا به هر طریقی شده راه فرج و گشایشی برای اقتصاد حکومت ایران باز کنند خواه این اقدامات شامل سفر به روسیه و چین و امضاء توافقات با این دو کشور باشد و خواه اقدام به مذاکره جویی که زمانی در درون جناح غالب حاکمیت به عنوان مرز سرخ شناخته می‌شد.

در این بین اما در عرصه داخلی وضعیت اقتصادی حکومت ایران باعث نگرانی و ترس سران حکومت ایران شده است و برخی از مهره‌های حکومت ولایت فقیه درباره خطر سقوط حکومت ایران هشدار می‌‌دهند.

از جمله جوادی آملی یکی از مراجع حکومتی ایران در دیدارش با رئیس بانک مرکزی حکومت ایران هشدار داد «گاهی مشکلات اقتصادی باعث می‌شود حتی یکی حکومت بزرگ سقوط کند»!

جوادی آملی: اختلاس‌ها با قلم صورت می‌گیرد!

جوادی آملی با اشاره به اینکه اختلاس‌های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست تاکید کرد این اختلاس‌ها با قلم صورت می‌گیرد و نه با زور اسلحه.

جوادی آملی همچنین افزود فقیر ستون فقرات شکسته؛ کسی که ستون فقراتش بشکند از حکومت حرف شنوی ندارد.

نوری همدانی از دیگر مراجع حکومتی ولایت فقیه نیز با اشاره به اینکه ارزش پول ملی در مقایسه با بسیاری از کشورها پایین است افزود زمانی با ۳۰ هزار تومان می‌شد خانه خرید اما الان یک کیلو میوه هم نمی‌دهند.

آنچه جوادی آملی و نوری همدانی نسبت به آن هشدار می‌دهند مشت از نمونه خروار وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم ایران است که به دلیل سیاست‌های مخرب حکومت ایران روز به روز بیشتر به زیر خط فقر می‌غلطند.

فرو غلطیدن اکثریت مردم کشور به زیر خط فقر نیز حکومت ولایت فقیه را آماج اعتراضات اجتماعی قرار خواهد داد که چه بسا سیستم حکومتی را در ایران عوض کند. [گسترش اعتراضات سال ۱۴۰۰ و شکل گیری جنبش انقلابی]

از این روست جوادی آملی، نوری همدانی و… بدون آنکه بتوانند راه حلی برای مشکلات جامعه ایران ارائه دهند فقط ترس از براندازی و سقوط را نمایان می‌سازند و نسبت به آن هشدار می‌‌دهند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)