بنا به گزارش‌ها، محمد فاضلی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بهشتی، و آرش اباذری استاد گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، از این دو دانشگاه اخراج شده‌اند. با این حال محمد خلج امیرحسینی، رییس مرکز جذب وزارت علوم، به ایسنا گفت هنوز نامه‌ای مبنی بر اخراج فاضلی به این مرکز ارسال نشده است.

خبر اخراج این دو استاد دانشگاه پس از ان اعلام شد که مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران از نفوذ عوامل غرب در برخی دانشگاه‌ها و جذب بعضی افراد مسئله‌دار در گروه فلسفه علم دانشگاه شریف سخن گفت.

خبر اخراج این دو استاد دانشگاه باعث واکنش‌های متفاوت در جامعه شده است و برخی از فعالان سیاسی اخراج محمد فاضلی و آرش اباذری را یادآور بازنشسته کردن اجباری یا اخراج اساتید در دولت محمود احمدی‌نژاد دانسته‌اند و فعالین و انجمن‌های دانشجویی نیز در بیانیه‌هایی اعتراض خود را به استادان دانشگاه اعلام کردند و خواستار اعتراض به این اقدام شدند.

اخراج استادان دانشگاه را میتوان در ادامه روند اسلامیزه کردن دانشگاه ‌ها و علم زدایی از آن است که بارها خامنه‌ای و مقامات دیگر جمهوری اسلامی نسبت به جو حاکم تفکرات ماتریالیستی و مارکسیستی در دانشگاه‌ها هشدار داده بودند.

اخراج محمد فاضلی و آرش اباذری استادان دانشگاه‌های بهشتی و صنعتی شریف بار دیگر چهره ضدانسانی حاکمیت که تلاش دارد فضای دانشگاه را سرکوب کند به نمایش میگذارد. ما دانشجویان این اقدام سرکوبگرانه جمهوری اسلامی را قویا محکوم می کنیم و نسبت به این رویکرد حکومت که از روی استیصال انجام شده، معترضیم.

باید جمهوری اسلامی را وادار کرد که در مورد اخراج استادان محمد فاضلی و آرش اباذری پاسخگو شود و بدون قید و شرط آنها را به دانشگاه برگرداند. ما به حاکمیت اجازه نخواهیم داد که هیچ استاد و دانشجویی را به دلیل گرایشات سیاسی و عقیدتی را از دانشگاه اخراج کند.

این اقدام جمهوری اسلامی در اخراج استادان دانشگاه یک واکنش به پیشروی دانشگاه در عرصه مبارزاتی سیاسی و اجتماعی جامعه است، زیرا که حمایت دانشجویان و اساتید دانشگاه از کارگران، معلمان، بازنشستگان و فرهنگیان باعث خشم و عصبانیت جمهوری اسلامی شده است که منجر به چنین واکنش‌های هیستیریک شده است.

اما این اقدامات هیچگاه دانشگاه را مرعوب نکرده و نمیکند؛ زیرا که مانند همیشه دانشگاه نشان داده است که در خط مقدم حق‌خواهی و عدالت اجتماعی و آزادی‌خواهی در جامعه است.

⬅️ ارتباط با ادمین: @isf_uni_admin

⬅️ کانال تلگرام: @isfahanuni97

به اخراج اساتید دانشگاه توسط حکومت اعتراض کنیم!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)