کارگران آبفای تهران خواستار تصویب حذف شرکت‌های پیمانکاری و تامین امنیت شغلی و معیشتی خود هستند

کارگران آبفای تهران خواستار رسیدگی به وضعیت استخدامی خود شدند. این کارگران که تحت قرارداد شرکت پیمانکاری هستند، خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود می‌باشند. کارگران پیمانکاری تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران مسئولیت حفظ و نگهداری سیستم آب و فاضلاب استان تهران را به عهده دارند.

قرار است این روزها، طرح تبدیل وضعیت قراردادی، شرکتی و حجمی این کارگران در صحن علنی مجلس بررسی شود. کارگران خواستار تامین امنیت شغلی خود می‌باشند. در حال حاضر بدلیل قراردادهای کوتاه مدت شرکت تامین نیرو، وضعیت استخدامی کارگران نامشخص است. یکی از کارگران در این رابطه می‌گوید:

«ما کارگران شرکتی آب و فاضلاب انتظار داریم، نمایندگان با تصویب این طرح، امنیت شغلی را به همه کارکنان قراردادی و شرکتی شاغل در تمام بخش‌های دولتی، عمومی و نیمه‌دولتی کشور بازگردانند.»

  • تجمع اعتراضی کارکنان آب و فاضلاب تهران
  • وضعیت بحرانی ذخیره آب تهران در روزهای آینده
  • برقراری عدالت مزدی اصلی‌ترین خواسته کارگران آبفای تهران

  • خواسته اصلی کارگران آبفای تهران حذف شرکت‌های پیمانکاری واسطه و برقرار شدن عدالت مزدی است. این کارگران سال‌ها است، به قرارداد‌های متعدد شغلی و دستمزدهای گوناگون اعتراض دارند.

    شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو،کارفرمای کارگران آبفای تهران محسوب می‌شوند. آنها به هیچ یک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران عمل نکرده‌اند. این کارگران از حداقل‌های مزدی و امنیت شغلی محروم ‌می‌باشند.

    یکی از کارگران با اشاره به سال‌ها پیگیری برای خلع ید از شرکت‌های پیمانکاری می‌گوید:

    «سال‌هاست پیگیر خروج پیمانکاران تامین نیرو از شرکت آب و فاضلاب شهری تهران هستیم. اما تاکنون مسئولان هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.»

    کارگران آبفای تهران بدلیل قراردادهای کوتاه مدت و نداشتن امنیت شغلی، تحت استثمار شدید شرکت‌های پیمانکاری هستند. آنها مجبور به شیفت‌های اجباری در طول هفته هستند. کارگران آبفای تهران از مزایایی مانند اضافه‌کاری، پاداش، کارانه و سایر خدمات عرفی محروم هستند. اکثریت شرکت‌های پیمانکاری تحت سلطه سپاه پاسداران، سران حکومت و آقازاده‌های آنها می‌باشند. این شرکت‌ها بدلیل رانت و لابی حاکم بر اقتصاد کشور دست باز در استثمار کارگران دارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)