تجمع آتش نشانان تهران در اعتراض به برآورده نشدن خواسته‌هایشان از سوی شهرداری

آتش نشانان تهران نیز در اعتراض به بی‌توجهی مقامات شهرداری به خواسته‌هایشان دست به اعتراض زدند. کارکنان سازمان آتش نشانی خواستار پرداخت به‌موقع حقوق و بیمه شدند. با وجود سختی و تهدیدات جانی شغل پرخطر آتش نشانی، اما آنها از برخی مزایای مزدی از جمله اضافه‌کاری، تعطیل‌کاری و شب‌کاری‌ها محروم هستند. آتش نشانان می‌گویند که با توجه به سطح پایین حقوق و مزایا، بسیاری از ما در حاشیه تهران اجاره‌نشین هستیم. بسیاری از آنها برای تامین هزینه‌های زندگی گاها به دو تا سه شغل روی می‌آورند.

به‌دنبال فراخوان قبلی امروز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰، آتش نشانان تهران در برابر ساختمان شهرداری تهران دست به تجمع زدند.

آتش نشانان معترض با شعار: «آتش نشان می‌میرد،  ذلت نمی‌پذیرد» «مدیر بی‌لیاقت نمی‌خوایم نمی‌خوایم» خواهان برآورده شدن خواسته‌های خود از سوی شهرداری شدند.

آتش نشانان خواهان استعفای مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و همچنین جوابگویی شهرداری و شورای شهر تهران شدند.

معترضان با شعار: «شهردار بیا بیرون، شهردار بیا بیرون» خواهان حضور شهردار تهران و پاسخگویی وی شدند.

دیرکرد و پرداخت ناقص حقوق، نداشتن مزایای مزدی از جمله اضافه‌کاری، تعطیل‌کاری و شب‌کاری از اصلی‌ترین خواسته‌های آتش نشانان عنوان شده است.

به گفته آتش نشانان، نادیده گرفته شدن قانون مشاغل سخت و زیان آور در رابطه با شغل آنها باید در الویت اول دولت و شهرداری باشد. چرا که آنها هر لحظه در معرض مرگ و یا جراحت‌های سنگین هستند.

 پیش از این آتش نشانان بارها برای برآورده شدن این خواسته‌های حداقلی خود دست به اعتراض و تجمع زده‌اند.

آتش نشانان تهران می‌گویند که ما همچون بسیاری از شهروندان از تورم و گرانی و حاشیه‌نشینی و نرخ بالای اجاره خانه به ستوه آمده‌ایم.

خواسته های آتش نشانان تهران در تجمع اعتراضی

بعضی از خواسته‌های آتش نشانان تهران عبارتند از:

ـ تامین مسکن مناسب برای آتش نشانان تهران

ـ افزایش حقوق با توجه به تورم بالا

ـ ارتقا پست پرسنل عملیاتی

ـ بازنگری در مرتبه و گروه بدو خدمت

ـ در نظر گرفتن مزایا و رفاه کارکنان

ـ پرداخت تعطیل کاری آتش نشانان عملیاتی در روزهای شیفت پنجشنبه

ـ افزایش سرانه اضافه کاری ایستگاه‌های عملیاتی، (به گفته آنها اضافه‌کاری بیشتر کارکنان عملیاتی صفر است)

همچنین مهمترین خواسته آنها توقف تبعیض و اختصاص درجه و پست مناسب سازمانی به همراه مزایای مناسب با توجه به سابقه پرسنل می‌باشد.

اجاره نشینی و کار طاقت‌فرسا در دو یا سه شغل توان عملیاتی پرسنل را تحلیل برده و این خطری است که شهروندان تهرانی را تهدید می کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)