کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام جمعه ۲۴ دیماه ۱۴۰۰، بدنبال وخامت حال زندانی سیاسی مهدی صالحی قلعه شاهرخی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶ که از آذرماه۹۸ در زندان دستگرد اصفهان محبوس است، این زندانی با تاخیر زیاد از زندان به بیمارستان الزهرا در اصفهان منتقل شد.

زندانی سیاسی مهدی صالحی ابتدا در زندان بدلیل ناراحتی از ناحیه قلب و فشار به مغز به بهداری مراجعه می‌کند. در بهداری زندان به وی دارویی تزریق می‌کنند که موجب تشنج وی گردیده و حالش رو به وخامت می‌گذارد. منابع مطلع از سکته مغزی این زندانی سیاسی در تاریخ سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ بدلیل تزریق داروی اشتباه و همچنین تأخیر در اعزام وی به بیمارستانی خارج از زندان، خبر می‌دهند.

در حال حاضر نیز در این بیمارستان، وی در محاصره مأموران اطلاعاتی و امنیتی است که اجازه نزدیک شدن و ملاقات خانواده وی با فرزندشان نمی‌دهند. در حالی که میزان هوشیاری او بسیار پایین است و خطر مرگ او را تهدید می‌کند.

مهدی صالحی ۳۶ ساله به اتهام «مشارکت در قیام دی‌ماه ۹۶» به اعدام محکوم شد. وی ساکن یزدانشهر است. او اتهام حضور در قیام را رد کرده است. مهدی صالحی هنگام کمک به یکی از دوستانش که در قیام ۹۶ در یزدانشهر هدف تیراندازی قرار گرفته بود، مورد هدف تیر ساچمه‌ای قرار گرفت و از ناحیه سر آسیب دید.
به این زندانی اتهاماتی همچنین محاربه، بغی و افساد فی الارض وارد شده است.

زندانی سیاسی مهدی صالحی، همراه با ۴ نفر دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه سال ۱۳۹۶ در بهمن ۹۸ توسط شعبه دوم بیدادگاه انقلاب اصفهان هر یک به ۲ بار اعدام و ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند. اما بعدا در مردادماه ۱۳۹۹بدلیل اعتراضات گسترده ای که برای نجات جان آنان شکل گرفت محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: «در این زمینه اصلا رای قطعی آماده اجرا وجود ندارد.»

همچنین روز شنبه ۱۱بهمن ۹۹، اعاده دادرسی ۵ زندانی محکوم به اعدام در زندان دستگرد اصفهان به نامهای هادی کیانی، عباس محمدی، محمد بسطامی، مهدی صالحی و مجید نظری پذیرفته شد.

گفتنی است که مهدی صالحی از جوانان دلیر و شجاع یزدانشهر است که در میان جوانان و همشهری‌های خود و در میان بختیاری‌ها به جوانمردی و مردم‌دوستی معروف است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)