آخمی ! و لولمی ! سی کر بی دا !

چرخ چپگرد فلک ,غرقس کرد به دریا !
دریانه شق ازنم ,کرو مه درارم
برمس به مالمیر ,کوشک سیس ورارم !
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

تکانهای شدید یدک کش دریایی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، موجب غرق شدن یک مینی بوس و مرگ حداقل ۱۴ زن و کودک از روستائیان بختیاری بخش دهدز شهرستان ( مالمیر )ایذه شد:
یک دستگاه مینی‌بوس که بوسیله بارج در حال عبور عبور از دریاچه سد کارون ۳ بود دچار حادثه شد و بخشی از آن در داخل دریاچه افتاد که ۱۴ نفر از سرنشینان آن کشته و سه نفر مفقود و چهار نفر نیز نجات یافتند،به گفته شاهدان عینی این خودرو که برای عبور از دریاچه سد کارون ۳ سوار بر بارج(شناور) شده بود بدلیل برهم خوردن تعادل برج به درون دریاچه واژگون شد.
چندین سال است که با آبگیری سد کارون ۳ که آب و برق مناطق مرکزی ایران را تامین خواهد کرد !! ساکنان روستاهای دنباله رود جنوبی(سادات ،غریبیها ،شیوند و روستاهای اطراف آن) جهت عبور و مرور خود بوسیله بارج رفت وآمد می نمایند.
جاده ساحلی این روستاها قریب به ۸ سال است که شروع بکارشده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.
چند وقت پیش شرکت آب نیرو وابسته به وزرات نیرو برای ایمنی تردد اهالی این روستا در منطقه ای از دریاچه که عرض کمتری دارد وعده احداث پل داده بود که تاکنون از این اقدام ضروری و حیاتی سرباز زده است.
تا کی باید مردم لر . اینچنین به عزا بنشینند?

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com