کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۱۳ دیماه ۱۴۰۰، اسامی و مشخصات ۱۷ زندانی سیاسی که در زندان های شیبان اهواز و در زندان بهبهان محبوس هستند را جهت اطلاع خوانندگان به همراه اتهامات هریک منتشر می‌کند.

زندان اهواز یکی از مخوف ترین و وحشتناک ترین زندانهای جمهوری اسلامی است.

یک زندانی که اخیرا از این زندان آزاد شد گفته است:‌ «زندان اهواز یکی از بدترین و مخوف ترین زندانهای ایران است. این زندانی گفت یک روز تحمل حبس و سلول انفرادی در زندان اهواز معادل صد روز حبس در زندان اوین است».

گفتنی است با وجود وضعیت غیرقابل تحمل این زندان جهنمی، بسیاری زندانیان و جوانان بازداشتی که در این زندان محبوس می‌شوند، با تحمل رنج و سختی بسیار زیاد، حاضر به تسلیم در برابر خواسته های وزارت اطلاعات و شکنجه گران زندان نمی‌شوند.

در زندان بهبهان نیز بسیاری جوانان پس از اعتراضات دوساله اخیر بازداشت شده اند، اما در بلاتکلیفی در زندان بسر می‌برند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، در تلاش است با انتشار اسامی و مشخصات زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف کشور، دیوار سانسور و سکوت را شکسته و اجازه ندهد دستگاه قضاییه جمهوری اسلامی در سکوت و بی اطلاعی، زندانیان سیاسی را سربه نیست کند.

اسامی و مشخصات ۹ زندانی محبوس در زندان بهبهان:

۱- حمید چام پور ۲۲ ساله به اتهام تبلیغ علیه نظام و شعار نویسی ۵ ماه است که در زندان بهبهان محبوس می‌باشد.

۲- ابراهیم ابوعلی ۳۱ ساله به اتهام تبلیغ علیه نظام ۱۱ ماه در زندان بهبهان محبوس می‌باشد.

۳- آقای درستکار ۳۵ ساله به اتهام نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام ۱ ماه هست که در زندان بهبهان بسر می‌برد.

۴- میثم کاظمی ۳۵ ساله به اتهام تبلیغ علیه نظام و تبانی علیه نظام ۱ ماه است که در نزدان بهبهان به سر می‌برد.

۵و ۶- غلام طیبی و علی طیبی ۳۲ ساله به اتهام تبلیغ و اقدام علیه نظام بیش از ۳ ماه است که در این زندان بسر می‌برند.

۷- محمد خلیلی ۳۰ ساله به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه نظام ۳ ماه است در زندان بهبهان محبوس می‌باشد.

۸- محمدحسین انصاری فر، ۲۹ ساله ، از خانواده کشته شده های آبان ماه ۹۸ بهبهان، به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و تبلیغ علیه نظام ۶ ماه است که در زندان بهبهان محبوس است. محمد حسین از عارضه قلبی رنج می‌برد.

۹- عبدالله منصفی ۴۵ ساله مهندس ژئوتکنیک و لیسانس علوم سیاسی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق و تبلیغ علیه نظام ۲ ماه است که در زندان بهبهان بسر می‌برد.

اسامی و مشخصات ۸ زندانی سیاسی محبوس در بند ۵ امنیتی زندان شیبان اهواز

۱- شهیاد قنواتی ۲۵ ساله ، به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق و اقدام علیه امنیت ملی به ۲۴ سال حبس محکوم شد، این زندانی در حال حاضر بیش از ۴۰ ماه است که دربند ۵ زندان مرکزی اهواز بسر می‌برد، شهیاد زیر شکنجه مچ دستش شکست.

۲- مسعود مسعودی ۴۸ ساله ، به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق و تبلیغ علیه نظام بالای ۸ سال از محکومیتش را طی کرده و درحال حاضر در بند ۵ امنیتی اهواز حضور دارد.

۳- حسین ممکن ۵۰ ساله به جرم هواداری از سازمان و اقدام علیه امنیت ملی بیش از ۱۱ سال است که در زندان مرکزی اهواز محبوس می‌باشد.

۴- مهران قره باغی ۳۰ ساله دانشجو، به جرم هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران، توهین به خامنه‌ای و اقدام عیه امنیت ملی از ۲۸ دیماه ۹۸ بازداشت شد و ابتدا در زندان بهبهان و سپس به زندان اهواز منتقل شد.

وی درحالی وارد سومین سال بازداشتش شده است، که شعبه سوم بازپرسی دادسرای بهبهان با گزارشات وزارت اطلاعات به اتهام واهی افساد فی الارض پرونده ای جدید برایش ساخته و پس از این پرونده سازی جدید فورا او را به بند ۸ امنیتی زندان مرکزی اهواز تبعید کردند، این در حالی است که قره باغی در تاریخی که این پرونده را برایش ساختند در زندان محبوس بوده و با هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی‌توانسته عملا ارتباطی داشته باشد.

تاریخ پرونده سازی جدید ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به اتهام تبلیغ علیه نظام، افساد فی الارض، و عضویت در گروهک منافقین بوده است. در حالی که وی از ۲۴ ماه قبل تا به حال در زندان محبوس بوده و فعالیتی نداشته است، مادر قره‌باغی با شنیدن خبر تبعید به اهواز سکته مغزی کرد و در حال حاضر در بیمارستانی در شیراز بستری می‌باشد.

۵- امین مرادی زندانی بهبهانی ۳۵ ساله به اتهام تبلیغ علیه نظام بیش از ۲ ماه هست که در بند ۵ امنیتی اهواز محبوس می‌باشد.

۶- ایوب پرکار از تهران ۷۰ ساله، کارمند مخابرات سابق ارتش به جرم عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران و تبلیغ و اقدام علیه امنیت ملی به ۲۰ سال حبس محکوم شد، ایوب ۱۱ سال از محکومیت خودش را در تبعید و ۴ سال را در زندان بهبهان گذرانده و از سال ۹۲ تاکنون در بند ۵ امنیتی زندان مرکزی اهواز تحمل حبس می‌کند.

۷- غلامحسین کلبی ۶۰ ساله، یکی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی است که در مجموع به ۳۰ سال معادل ۳۶۰ ماه حبس ، به جرم عضویت در سازمان مجاهدین خلق و عملیات علیه نظام محکوم شده است.

۸- هادی حکیم شفائی، ۴۰ ساله، مدرس زبان در دانشگاه تهران و فارغ التحصیل حقوق بین‌الملل از بجنورد خراسان شمالی ،‌ به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۲ سال حبس و بعد به ۶ ماه محکوم شد، هادی ۱ ماه در زندان بهبهان بسر برده و در حال حاضر در زندان بجنورد درحال گذران دوران حبس می‌باشد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)