کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰، به نقل از منابع مطلع، با توجه به گسترش سویه جدید کرونا (اُمیکرون) مسئولین زندان رجایی‌شهر قوانین جدید و سختگیرانه‌ای برای بند ۴ زندان رجایی شهر اعلام کرده اند.

قوانین جدید که به زندانیان بند ۴ اعلام شده از این قرار است:

– رفت و آمد و ورود هر کس به بند حتی مسئولین زندان، بجز نگهبانان به سالنهای این بند ممنوع است.

– کلیه ملاقاتهای حضوری تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

– هرگونه اعزام به خارج زندان منتفی است مگر با دستور قضائی.

یک منبع موثق به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گفت: «افسر نگهبان یک بار صبح و یک بار عصر برای آمار وارد بند میشود. همچنین زندانیان هر روز حوالی ساعت سه برای خرید به فروشگاه بند مراجعه میکنند».

وی اضافه کرد: «ضمن اینکه هواخوری هم هست. در طبقه دوم بند زندانی‌های اهل تسنن و در طبقه اول زندانی‌های قتلی نگهداری میشوند. هر کدام از آنها اگر آلوده باشند در ساعت های بعدی که زندانیان به هواخوری مراجعه میکنند (ساعتهای هواخوری متفاوت است) آلوده میشوند و این اجتناب ناپذیر است».

شایان ذکر است در ماههای اخیر نیز اخبار گسترش ویروس کرونا در بند۴ زندان رجایی شهر نگرانی‌های بسیاری ایجاد کرده و تعداد قابل توجهی از زندانیان این بند به کرونا مبتلا شده بودند.

با توجه به اینکه تعدادی از زندانیان سیاسی در بند ۴ زندان رجایی شهر محبوس هستند خطر امیکرون در زندان رجایی شهر و بطور خاص در بند ۴ این زندان، نگرانیهای بیشتری ایجاد کرده است.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، از سازمان‌های بین‌المللی و گزارشگر ویژه حقوق بشر میخواهد، با توجه به خطر شیوع امیکرون در زندان ها، ایران را برای قبول بازدید یک هیات بین المللی از زندانها و توقف شکنجه زو اذیت و آزار ندانیان، بخصوص زندانیان سیاسی، تحت فشار بگذارند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)