بهترین نقش برای محسن رضایی چیست؟

می‌گویند معتضدالممالک یکی از رجال مقرب و متمول دربار ناصرالدین شاه و تعداد زیادی از رجال در باغ دوشان تپه جمع بودند و صحبت بر سر تعزیه‌خوانی در تکیه دولت بود. معتضد صدایی خشن و رسا و هیکلی درشت داشت و همیشه اظهار دلاوری می‌کرد. ناصرالدین شاه به او گفت: راستی معتضد، اگر تو داخل این تعزیه‌ شوی به نظرت چه نقشی به تو واگذار می‌شود؟

یکی از حضار دستمال بدست گفت: ایشان برای ایفای نقش امام حسین مناسب است. دیگری گفت با این سبیل‌های کلفت و صدای خشن برای نقش شمر بهتر است. و خلاصه هر کس چیزی می‌گفت. در همین حین ناصرالدین شاه چشمش به کریم شیره ای افتاد و گفت: کریم نظر تو چیست؟

کریم شیره‌ای گفت: قبله عالم، آقای معتضد نه شجاعت دارد که حضرت عباس شوند و نه قیافه محبوبی دارند که نقش امام حسین را بازی کنند. صدای خشن و سبیل کلفت ایشان هم فقط ظاهر است و در حقیقت از یک بچه هم بزدل‌تر هستند! اگر شمر هم بشوند و حضرت عباس تکیه در مقابل تهدیدهای شمر فقط یک تکان بخورد ایشان در غرغه تماشاچیان از ترس غش خواهند کرد و احتمالا شلوارشان را زرد!؟

همه از این حرف کریم به خنده افتادند و کریم ادامه داد: به عقیده چاکر تمام این قاروقورها و هیاهوی معتضد صوری و بی‌پایه است و ایشان فقط می‌توانند نقش جنازه را بازی کنند و فقط از عهده این نقش خوب برمی‌آیند. تازه آنهم اگر بقیه رضایت بدهند!

محسن رضایی معتضدالممالک دربار خامنه ای!

در دربار خامنه ای هم یک معتضد داریم به اسم محسن رضایی، کاندیدای مادام العمر ریاست جمهوری و فرمانده پر دبدبه و کبکبه سپاه و …

ادامه مطلب

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)