در روز بین‌المللی همبستگی، ایلگا آسیا چکیده‌ای از فعالیت‌های بین المللی خود را در رابطه با کشورهای مختلف در آسیا منتشر کرده است.
ایلگا آسیا ضمن اشاره به اهمیت همبستگی بین گروه های متفاوت جامعه که با هم ارزش‌های مشترکی دارند، اما دارای امتیازها و یا محرومیت هایی نسبت به یکدیگر هستند، بر لزوم همدردی و همدلی بین گروه‌های ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌پلاس با توجه به شرایط پیچیده‌ای که در آن زندگی می‌کنند تاکید کرد.

«در دنیایی که قدرت به طور نابرابری توزیع می‌شود، ما جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌پلاس با همکاری و کمک به یکدیگر می‌توانیم ظلم را از بین ببریم و برای احقاق حقوق خود مبارزه کنیم!

به خصوص برای افراد خانواده ‌ال‌جی‌بی‌تی در قاره آسیا به دلیل پیچیدگی زیاد شرایط باید همبستگی فراتر از همدلی ابراز شود.

ما در ایلگا آسیا معتقدیم: برای ما همبستگی در رسیدگی به مسائل سیستمی = همدلی + اقدام هماهنگ ممکن می‌شود.

در اینجا به چند نکته برجسته از کار ایلگا آسیا در سراسر منطقه آسیا اشاره می‌کنیم:

۱️⃣ جنوب شرقی آسیا – میانمار

ایلگا آسیا بیانیه مشترکی صادر کرد و از ارتش خواست فوراً حاکمیت غیرنظامی را بازگرداند، همه زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر را که از قوانین بین‌المللی حقوق بشر پیروی می‌کنند، ایمن و بدون قید و شرط آزاد کند.

۲️⃣ غرب ​​آسیا – کردستان عراق

ایلگا آسیا حکومت اقلیم کردستان را وادار می کند تا قوانینی را برای جلوگیری از آزار و اذیت و خشونت سیستماتیک توسط دولت برای افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌پلاس، محافظت از حقوق آنها و تضمین ایمنی و امنیت آنها در کردستان را مطابق با قوانین بین المللی وضع کند.

۳️⃣ جنوب آسیا – افغانستان

هدف این پروژه ارائه کمک های بشردوستانه به جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در افغانستان و حمایت از انتقال امن و اسکان مجدد آنهاست.

۴️⃣ شرق آسیا – کره جنوبی

همبستگی برای حقوق بشر ال‌جی‌بی‌تی کره، که در زبان کره ای با نام HaengSeongIn نیز شناخته می‌شود، علیه قانون ضد تبعیض کره ای مبارزه می‌کند.

۵️⃣ غرب ​​آسیا – لبنان – کمپین ۱۶ روز فعالیت

کمپین اخیر ۱۶ روز فعالیت توسط MOSAIC & 1morecup و با حمایت ایلگا آسیا نشان می‌دهد که چگونه نه تنها زنان ال‌جی‌بی‌و ترنس از مطالعه حذف می‌شوند، بلکه زنان دارای معلولیت، مهاجر و پناهنده نیز حذف می‌شوند.

همبستگی یعنی اذعان به اینکه صدای ما با هم قوی‌تر است.

بیایید با هم متحد شویم و برای از بین بردن ظلم در هر کجا که هست، تلاش کنیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)