کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ۲۲ آذر ۱۴۰۰، به نقل از منابع مطلع، زندانی سیاسی مهران قره باغی که بدلیل استرس و فشارهای وارده از زمان بازداشت و بازجویی‌ها، به عارضه قلبی مبتلا شده و درد بسیاری تحمل می کند، از هرگونه رسیدگی پزشکی و درمانی محروم مانده و از سوی دیگر تحت فشار ماموران وزارت اطلاعات برای اعترافات اجباری قرار دارد.

بر اساس این گزارش، ماموران اطلاعاتی و بازجویان به این زندانی سیاسی بارها گفته اند: «آنقدر تو را در زندان نگه می‌داریم تا موهایت مانند دندانهایت سفید شود ودچار دیوانگی شوی!»

زندانی سیاسی مهران قره باغی برغم مشکلات جدی جسمانی، بلاتکلیف و تحت فشار ماموران اطلاعاتی برای ندامت و انجام مصاحبه و اعترافات اجباری تلویزیونی قرار دارد.

مهران قره باغی به بیماری قلبی از ناحیه دریچه قلب مبتلا شده و نیاز ضروری به رسیدگی پزشکی و درمانی دارد. او از این بابت رنج بسیاری را در زندان تحمل میکند.

شایان ذکر است در مهرماه سال جاری دادگاه انقلاب ماهشهر برای آزادی موقت زندانی سیاسی مهران قره باغی بیش از سه میلیارد تومان وثیقه تعیین کرد، اما به دستور وزارت اطلاعات از آزادی موقت او ممانعت بعمل آمد.

درباره زندانی سیاسی مهران قره باغی:

مهران قره باغی، ۲۹ ساله و از اهالی روستای سرحد آقا از توابع شهرستان بهبهان، لیسانس کشاورزی است. او در تاریخ ۲۸ دیماه ۹۸ به همراه مجید خادمی توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از حدود ۱ ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان بهبهان منتقل شد.

مهران قره باغی پس از بارها منتفی شدن قرار دادگاه، سرانجام روز ۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۰ در دادگاه ماهشهر با ریاست قاضی افشون حضور یافته و محاکمه شد.

اتهامات این زندانی سیاسی تبلیغ علیه نظام، عضویت در مجاهدین خلق و ارتباط با کانالهای خبری مجاهدین خلق، مشارکت در تخریب و احراق، مشارکت در اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد آتش زای غیرنظامی و افساد فی الارض اعلام شد.

مهران قره باغی در پرونده پیشین خود، توسط دادگاه انقلاب به اتهامات «توهین به خامنه ای و تبلیغ علیه نظام» به ۳ سال حبس محکوم شد که ۲ سال آن اجرایی است.

این زندانی سیاسی روز دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰، همراه با محمدحسین انصاری فر، به طور ناگهانی از زندان بهبهان به بازداشتگاه اطلاعات اهواز منتقل گردید و تحت بازجویی قرار گرفت.

ماموران اطلاعات علیه او پرونده سازی کرده و این زندانی سیاسی را به دادگاه کشاندند. این در حالی است که هنوز پرونده قبلی او بسته نشده و با وجود بارها انتقال به دادگاه، بدون نتیجه به زندان بازگردانده شده است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)