به واسطه این حمله سایبری، پمپ بنزین‌های سراسر کشور دچار اختلال شده، همچنین پیامی معترضانه نسبت به نحوه توزیع بنزین علیه رژیم در بیلبوردها نمایش داده شد.

در این ویدیو پیام‌های همچون خامنه‌ای بنزین ما کو؟ نمایش داده می‌شد.  در پمپ بنزین اصفهان نیز پیام بنزین رایگان در جماران دیده می‌شد. این در حالی است که عبارت Cyberattck 64411 در جایگاه‌ها نشان داده می‌شد.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، طی تماس تلفنی در اخبار سراسری اعلام کرد که به احتمال زیاد این حمله توسط هکرهای دولتی کشورهای بیگانه صورت گرفته اما هنوز برای اعلام نام آن کشور زود است.

در حال حاضر هیچ کشور یا گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. این دومین باری است که بیلبوردهای دیجیتالی ایران با حمله مواجه می‌شود. هر دو حمله نیز با هدف تغییر متن پیام نمایشی صورت گرفته است.

در جولای ۲۰۲۱ سیستم راه و شهرسازی شاهد حمله‌ای مشابه بوده است. در این حمله نیز هشدارهای زیادی از لغو و تاخیر سفرها به نمایش در‌آمده و به مسافران گفته شد که برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۶۴۴۱۱ تماس بگیرید. شایان ذکر است که این شماره مربوط به دفتر پاسخگویی به سوالات اسلامی علی خامنه‌ای می‌باشد.

در این حمله از بدافزار حذف کننده اطلاعات با نام Meteor استفاده شده که قبلا در هیچ حمله‌ای مشاهده نشده بود.

شرکت امنیتی چک پوینت اعلام کرد که این حمله کار یکی از گروه‌های مخالف دولت بوده که خودش را با نام Indra معرفی می‌کند. Indra به خدای جنگ و رعد و برق هندی‌ها گفته می‌شود. همچنین این شرکت عقیده دارد که گروه فوق با هکتیویست ها و دیگر خلافکاران سایبری در ارتباط هستند، چرا که بدافزار فوق با بدافزار استفاده شده در حمله سال ۲۰۲۰ به جایگاه‌های سوخت در سوریه ارتباط نزدیکی دارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)