خدمت کردن به مردم وظیفه هر دولت و حکومتی است چراکه تمام امکانات و ثروت جامعه دست دولتها است.هر حکومتی اگر به بخشی از وظایف خودش عمل کند کار عجیب و غریبی صورت نداده است. تاریخ ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و ۳۵ سال حکومت اسلام ناب محمدی آنقدر سراسر از جنایت بوده است که گفتن از تاراج ها و جنایات نسبت به کار های انجام شده بسیار ناچیز است و برای خود مدافعان دیکتاتوری پهلوی و جمهوری آخوندی بزرگ می نماید و عمدا نیز بزرگ نمایی می کنند تا عامه مردم را بفریبند و بدین گونه به جعل تاریخی نیز دست می زنند.
با مدح هیچ حکومتی در طول تاریخ گذشته نمی توان معایب حاکمان را دید و به خواستها و مطالبات مردمی مردمی پرداخت که حقشان پیش از آنچه بوده که آنان در قالب حکومت انجام داده اند.
جمهوری اسلامی در یکی از سایتهایش (خبر آنلاین)  که وابسته به  علی لاریجانی است به نقد مستند رضا شاه که در شبکه من و تو پخش شده است در واقع وارد مسئله ای می شود که به مخالفین ضد دیکتاتوری جمهوری اسلامی مربوط می شود .شبکه ماهواره ای من و تو در یک برنامه مستند به تبلیغ دیکتاتوری سرنگون شده خاندان پهلوی و مشخصا رضا شاه  پرداخت . هرگز یک دیکتاتوری فاشیستی مذهبی نمی تواند یک دیکتاتوری سلطنتی را نقد کند و اگر عملکرد ضد انسانی جمهوری اسلامی نبود امروز مدافعان دیکتاتوری بد در مقابل دیکتاتوری بدتر قد علم نمی کردند و طلبکار مردم نیز نبودند و بعد از ۳۵ سال دیکتاتوری پهلوی مدعی و طلبکار از قبر تاریخ بیرون نمی آمد تا سقوط رضا شاه را نیز بر سر مردمی بکوبد که در سال ۵۷ انقلاب کردند بر علیه دیکتاتوری پهلوی اما اینبار دچار دیکتاتوری آخوندی شدند.جمهوری اسلامی نتیجه عملکرد حکومت سلطنتی است.جمهوری اسلامی فرزند خلف حکومت پهلوی است .
من و تو آنچنان رضا شاه در ایران را منشاء ساخت و سازهای مختلفی همچون: راه آهن، ساختمان های مدرن، جاده ها توصیف می کند که انگار تو گویی در سایر کشورها دولتها نه راه آهن ایجاد کردند و نه ساختمان های مدرن و جاده ها را احداث کردند.
جمهوری اسلامی هم مترو و ساختمان های مدرن، جاده ها احداث نمود بعد از ۳۵ سال که بخش بزرگ ثروت ملی را به تاراج بردند و در جنگ ۸ ساله با شعار جنگ جنگ تا پیروزی و وعده دادن کلید بهشت به نوجوانان و جوانان کشور را در ۸ سال جنگ فرسایشی و بی دلیل و طولانی نابود کردند. شبکه من و تو بر خلاف تصویری که تلاش می کند از رضا شاه نشان دهد که فردی دموکرات، آزادی خواه و علاقمند به دموکراسی بوده است غیرواقعی  و اغراق آمیز است همانطور که جمهوری اسلامی و خامنه ای دموکرات، آزادی خواه و علاقمند به دموکراسی نیستند و هر دو حکومت مدل های مختلفی از دیکتاتوری در ایران را به نمایش گذاشتند.اگر مستند سازان تاریخی , هوادار واقعی دموکراسی باشند قطعا از این نگاه یک فیلم مستند را می سازند و تاریخ گذشته را به نقد می کشند تا بتوانند راهی به جلو بگشایند.مستندسازان شبکه من و تو هدفشان از مستند رضاشاه جعل تاریخ و تبلیغ برای خاندان رضا پهلوی بوده است همچنان که در گذشته با مستندی همچون جشن های  از تهران تا قاهره و……نشان دادند که همین هدف را دنبال می کنند و به لحاظ سیاسی به خاندان پهلوی وابسته هستند و اهداف سیاسی خاص خود را به پیش می برند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com