هزاران نفر از پرچم رنگین کمان برای نشان دادن جامعه ال‌جی‌بی‌تی استفاده می کنند، اما پرچم رنگین کمانی تنها پرچمی نیست که افراد جامعه با آن هویت خود را بروز می‌دهند. گروه‌ها و هویت‌های مختلف در طول این سال‌ها پرچم‌هایی را برای افزایش آگاهی از نیاز‌ها و تجربیات منحصر به فرد خود ارائه کرده‌اند. شاید امسال بسیاری از رویدادهای پراید کمی متفاوت به نظر رسیدند، زیرا جهان همچنان در شرایط مبارزه با ویروس کرونا است، اما هنوز هزاران روش برای جشن گرفتن وجود دارد.


پرچم افتخار افراد لزبین
(نسخه‌ی نهایی تا به الان) – پرچم قبلی که در سال ۲۰۱۰ در وبلاگی معرفی شد و، سایه یک بوسه قرمز را نشان می‌داد که روی شش نوار رنگ قرمز و صورتی چیده شده بود و یک نوار سفید در مرکز آن قرار داشت. این پرچم با حذف بوسه اصلاح شد. در مقاله ای در سال ۲۰۱۸، نویسنده ای این پرچم را به عنوان “پرچم لزبین برای همه” پیشنهاد کرد. و این طراحی پرچمی که در اینجا مشاهده می شود،‌ به رای گذاشته شد و تقریبا ۵۰۰۰ نفر این پرچم را به عنوان پرچم جدید لزبین‌ها انتخاب کردند.

پرچم افتخار افراد ترنسجندر
این پرچم توسط زن ترنسی به نام مونیکا هلمز در سال ۱۹۹۹ پیشنهاد شد. وب سایت غرور به نقل از مونیکا می‌نویسد: “باید الگو به گونه ای باشد که مهم نباشد از چه طرفی این پرچم به اهتزار درمی‌آید و همواره صحیح خواهد بود چون این نماد ما است که سعی می کنیم در زندگی خود صحت و هویت واقعی‌مان را بیابیم.”

آبی: نماد پسران است

صورتی: نماد دختران است

سفید: نشان دهنده افرادی است که هویت سیال دارند و یا جنسیتی برای خود در نظر نمی‌گیرند.


پرچم افراد دوجنسگرا
با توجه به اینکه از چه کسی سوال می‌کنید، دوجنسگرایی را می تواند با معانی مختلف تعریف کند. برای بسیاری، گرایش جنسی و عاطفی فرد به مرد و زن تعریف می شود. برخی از آن برای توصیف گرایش به بیش از یک جنسیت استفاده می کنند، اما نه برای همه هویت‌های جنسی. برخی حتی آن را به عنوان گرایش به جنسیت همسان با جنسیت شما و حداقل یک جنسیت دیگر توصیف می کنند.

این پرچم توسط کنشگر، مایکل پیج ایجاد شده است. او می‌خواست نمادی ایجاد کند که افراد دوجنسگرا با آن ارتباط برقرار کنند. هر یک از رنگها نمادی از یک گرایش هستند:

صورتی (یا سرخابی): گرایش به هم جنس

آبی (رویال): گرایش به جنس مخالف

بنفش (اسطوخودوس): گرایش به دو جنس.


پرچم افتخار افراد بینا‌جنسی
این پرچم در جولای ۲۰۱۳ توسط کمپانی OII استرالیا طراحی ساخته شد. در پرچم افتخار افراد بیناجنسی با دو رنگ از زرد و بنفش استفاده شده است. دایره مرکزی بنفش؛ “بدون شکستگی و بدون هیچ سنبلی، نماد تمامیت و کامل بودن و عاملیت ما است”.

پرچم افتخار افراد نان‌باینری‌
کِی رووان در سال ۲۰۱۴ پرچم افتخار نان‌باینری‌ها را پیشنهاد کرد که دارای نوارهای افقی زرد، سفید، بنفش و مشکی است. هدف آن نشان دادن افراد نان‌باینری است که احساس نمی کردند پرچم جندرکوییر بیان کننده هویت آنها است. نوار زرد رنگ نشان دهنده افرادی است که زیسته‌ آنها خارج از توصیف دو‌گانه-مرد یا زن است. نوار سفید، افرادی با جنس‌های متفاوت وهمه‌ی جنس هاست و بنفش، نمادی است برای افرادی که جنسیتی ترکیبی از زن و مرد را مطرح می‌کنند و سیاه افراد سیاه را کهخود را بدون جنسیت هویت یابی می کنند را نشان می‌دهد.

پرچم افراد با جنسیت سیال
جی‌جی پوول این پرچم را در سال ۲۰۱۲طراحی کرد. این پرچم پنج نوار افقی دارد: صورتی نماد زنانگی ، آبی نماد مردانگی ، بنفش نماد مردانگی و زنانگی توأم، سیاه نماد عاری از جنسیت و سفید نماد همه جنسیت‌هاست.

پرچم افتخار افراد پنسکشوال (همه‌جنسگرا)
این پرچم دارای سه نوار افقی است که: صورتی، زرد و آبی است. بر اساس اکثر تعاریف، صورتی نشان دهنده افرادی است که خود را زن هویت یابی می‌کنند، آبی نشان دهنده گرایش به افرادی است که خود را مرد و رنگ زرد نشان دهنده گرایش به افراد نان‌باینری است.

پرچم افتخار افراد آجندر
این پرچم که توسط سالم ایکس در سال ۲۰۱۴ طراحی ساخته شد، دارای هفت نوار افقی است. نوارهای سیاه و سفید نشان دهنده بدون جنسیت بودن، خاکستری نماد محدوده‌ تقریبا بی جنسیتی و نوار سبز مرکزی نمایانگر هویت های زیر چتر نان‌باینری است.

پرچم افتخار افراد هیچ‌جنسگرا (Asexual)
این پرچم در آگوست ۲۰۱۰، پس از یک دوره بحث بر سر داشتن پرچم و نحوه پردازش یک سیستم برای ساخت آن و بیانگر بودن احساسات افراد اسکشوال، به عنوان پرچم افتخار افراد بدون گرایش جنسی اعلام شد. این پرچم شامل چهار نوار افقی است: سیاه ، خاکستری ، سفید و بنفش از بالا به پایین است که. نوار سیاه نشان دهنده بی جنسیتی است ، نوار خاکستری نشان دهنده منطقه خاکستری بین جنسی و غیر جنسی است، نوار سفید نشان جنسیت و جامعه با نوار بنفش نمایش داده شده است.


پرچم افتخار افراد جندر کوییر
این پرچم در سال ۲۰۱۱ توسط مرلین روکسی، نویسنده و مدافع جنسیت سیال، طراحی شده است و دارای نوار یاسی، سفید و سبز روشن است. به گفته روکسی، نوار یاسی ترکیبی از آبی و صورتی است – رنگ هایی که به طور سنتی با هویت مردانه و زنانه در ارتباط است – و نشان دهنده آندروژنی و همچنین هویت‌های کوییر است. نوار سفید، مانند پرچم افتخار ترنسجند، نشان‌دهنده هویت فارغ از جنسیت است. نوار سبز روشن در مقابل یاسی است و هویت و هویت جنسیت سوم خارج از دوگانه‌ی جنسیتی را نشان می دهد.

پرچم افتخار افراد پلی‌سکشوال
برخلاف فردی که خود را پنسکشوال هویت یابی می‌کند، فردی که خود را پلی‌سکشوال معرفی می کند، گرایش عاطفی و یا جنسی به چند جنسیت متفاوت دارد، البته نه لزوما همه جنسیت‌ها. این پرچم در سال ۲۰۱۲ در Tumblr ساخته شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)