مردم شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری اعتراض به طرح انتقال آب از این استان را ادامه می‌دهند

مشاهده فیلم در یوتوب

روز چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰، چهارمین روزی است که مردم شهرکرد در اعتراض به طرح انتقال آب به خیابان آمده‌اند. مردم چهارمحال با تجمع در مقابل استانداری با شعارهای کوبنده خود خواستار توقف پروژه تونل انتقال آب بهشت‌آباد هستند.

تونل بهشت‌آباد از جمله‌ پروژه‌هایی است که سالها پیش شروع شده و برای انتقال آب از استان چهارمحال طراحی شده است. دولت قصد دارد توسط این تونل، آب استان چهارمحال را به استان‌های اصفهان و یزد منتقل کند.

مردم استان چهارمحال و بختیاری در گذشته بارها نسبت به ساخت این پروژه اعتراض کرده و خواهان توقف آن بوده‌اند. اما تاکنون هیچ توجهی به خواست مردم این استان نشده است.

همچنین، اعتصاب کشاورزان اصفهانی از دو هفته پیش شروع شد و کشاورزان در بستر رودخانه زاینده رود تجمع کردند. مردم بسیاری از این تجمع حمایت کرده و به آنها پیوسته و خواستار باز کردن آب زاینده رود شدند. این اعتصاب از طرف دیگر اقشار مردمی حمایت شد و همچنان این حمایت‌ها ادامه دارد.

اعتراضات  گسترده مردم شـهرکرد و کشاورزان اصفهان به انتقال آب این استان‌ها

پس از کشاورزان اصفهانی، کشاورزان و مردم شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری به خیابان‌ها آمده و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان در زمینه آب شدند. مردم معترض شهرکردی می‌گویند اگر قرار است از استان چهارمحال آبی به دیگر استان‌ها منتقل گردد، تنها باید برای مصارف شرب باشد. نباید آب این استان را برای مصارف صنعتی از این استان به دیگر استان‌ها منتقل کنند.

پس از تجمع مردم شهـرکرد و بی‌توجهی مسئولان مربوطه، مردم شعار دادند: «اینجا چهار محاله، بردن آب محاله». از آنجا که تلویزیون رسمی حکومتی هیچ انعکاسی به تجمع و خواسته‌های مردم شهرکرد نکرد، مورد اعتراض مردم قرار گرفت. مردم حاضر در صحنه شعار می‌دادند: «ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما»

مردم شهـرکرد با راهپیمای‌های اعتراضی و سر دادن شعار‌های مختلف عوامل اصلی دست‌اندر کار در این پروژه‌ها را هدف قرار دادند. از جمله شعارهای مردمی عبارتند از:

اینجا چهار محاله، بردن آب محاله

وای اگر ایل‌مان برنو بدست بگیره

مرگ بر مافیا

چهارمحالی می‌میرد  ذلت نمی‌پذیرد 

 بختیاری می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد

مردم شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری در روز چهارشنبه سوم آذر همچنان در صحنه حاضر بوده و بر تعداد جمعیت آنها افزوده می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)