خبرگزاری تسنیم در اواسط آبان ماه خبری مبنی بر دستگیری سرشبکه قاچاق دختران ایرانی منتشر کرد. در متن این خبر آمده است: «سرشبکه قاچاق دختران و زنان ایرانی به یکی از کشور‌های منطقه جهت فحشا و هدایت و پشتیبانی از گروه‌های همجنس‌گرایی که تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی فرامنطقه‌ای فعالیت می‌کردند، طی عملیات پیچیده و چندلایه اطلاعاتی برون‌مرزی در تور اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان آذربایجان غربی گرفتار شدند.»

در اتهامات مطروحه علیه این شبکه «پشتیبانی از گروه‌های همجنسگرایی» بیان شده است. ارتباط گروه‌های حمایت از همجنسگرایی و ارتباط آن‌ها با سرویس‌های اطلاعاتی فرامنطقه‌ای در خبر منتشر شده در اطلاعیه سپاه پاسداران هدایت اذهان به سمت بی اعتبار کردن حمایت از حق مسلم جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی و همچنین ایجاد رعب در ذهن مخاطب برای حمایت از افراد همجنسگرا می‌باشد.

خبری که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده است مشخص نکرده که تعریف دقیق از اتهام وارده به این افراد چیست. «قاچاق دختران» می‌تواند کمک به عده‌ای برای خروج غیر قانونی از مرز باشد. همان خاکی که جمهوری اسلامی عرصه زندگی را به ویژه برای زنان و دختران بسیار تنگ کرده‌است.

می‌تواند اشاره به خرید و فروش زنان و بردگی جنسی باشد، اما از آنجایی که جمهوری اسلامی این مباحث را به راحتی خلط می‌کند، وقتی صحبت از همجنسگرایی است باید متوجه باشیم که ما احتمالا با فردی از مخالفین جمهوری اسلامی روبرو هستیم.

غیر شفاف بودن چنین پرونده هایی عملا امکان مقابله با نقض حقوق متهمین را مشکل کرده و باعث می شود دستگاه قضایی هر اقدام غیر قانونی از قبیل اخذ اعتراف در زیر شکنجه و غیره را به پیش ببرد.

این موارد اهمیت خبر رسانی به موقع از موارد دستگیری را نشان می دهد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)