قتل احمد سواری ماهیگیر اهل هویزه بر اثر شلیک مستقیم ماموران امنیتی

روز چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه۱۴۰۰، ماموران امنیتی با شلیک مستقیم یک ماهیگیر به‌نام احمد سواری را در هورالعظیم به قتل رساندند.

به گفته منابع محلی، ماموران امنیتی، احمد و یکی از دوستانش را که سرگرم ماهیگیری بودند هدف شلیک‌مستقیم قرار می‌دهند.

بر اثر شلیک ماموران احمد سواری به قتل می‌رسد. دوست وی نیز بر اثر اصابت گلوله مجروح شده که توسط مردم به بیمارستان منتقل شد.

احمد سواری ، ۳۲ ساله، فرزند عاتی، از اهالی شهر رفیع شهرستان دشت میسان بود. وی با ماهیگیری خرج خود و خانواده‌اش را تامین می‌کرد.

دشت میسان یکی از محرومترین مناطق استان خوزستان است. این جوانان به‌رغم زندگی در یکی از نفت‌خیزترین استان‌های ایران به‌دلیل فقر و بیکاری شدید زندگی خود را از طریق ماهیگیری تامین می‌کنند. همچنین با خرید و فروش جزئی کالاهای تجاری در هور، هزینه معیشت خود را در می‌آورند.

آنها همواره از سوی ماموران و نیروهای امنیتی مورد تعقیب و هجوم قرار دارند. ماموران امنیتی به بهانه قاچاق کالا، بارها آنها را مورد هدف مستقیم قرار داده‌اند.

قتل احمد سواری، جوان ماهیگیر، تنها مورد قتل جوانان در هور نیست. پیش‌تر نیز ماموران آتش به اختیار چند تن از جوانان را هنگام عبور در هور به قتل رساندند. از جمله این جوانان می‌توان از حمود سواری، حسون، یاسین و محمد سواری نام برد.

یاد‌آوری می‌شود که در اعتراضات مردم خوزستان به بی‌آبی که در تابستان امسال روی داد، نیرو‌های امنیتی مردم را سرکوب کردند. این اقدام به دستور مستقیم خامنه‌ای صورت گرفت و خواسته مردم که آب بود، به خشونت کشیده شد. اعتراضات در شهرهای سوسنگرد، بهبهان، رامشیر، الهایی، ماهشهر، بهبهان، ایذه، شادگان، بوشهر، خرمشهر، شوش دانیال و دزفول گسترش یافت.

سران حکومت در وحشت از اوج‌گیری دوباره اعتراضات مردم محروم این مناطق، تلاش می‌کنند با ایجاد رعب و وحشت از شعله‌ورشدن دوباره آن جلوگیری کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)