شهاب عموپور سینماگر مقیم پاریس معتقد است کسانی که در های خانه سینما را-بکمک رئیس سازمان سینمائی – بسته اند، مشخص است که در سالهای اخیر چه بلائی بر سر سینمای ایران آوردند و هنوز هم دست نمی کشند.در حالیکه شب گذشته ماموران حراست وزارت ارشاد ساختمان خانه سینما را به تصرف در آورده و در ورودی آنرا پلمب کردند ، صبح امروز گروهی از سینماگران در مقابل در خانه سینما تجمع اعتراضی بر پا کردند که با دخالت ماموران انتظامی پراکنده شد.
فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما صبح امروز خطاب به خبرنگاران تصرف و پلمب خانه سینما را ” غیر قانونی ” توصیف کرد و آنرا یک “تصرف عدوانی” نامید.
این اتفاقات زمانی بوقوع می پیوندند که حدود دو هفته قبل محمود احمدی نژاد دستور بازگشائی خانه سینما را صادر کرده بود.
جواد شمقدری رئیس سازمان سینمائی در یک مصاحبه به خبرنگاران توضیح داد که اختلافات بر سر خانه سینما ناشی از ” تفاوت نگاه ” بین سینماگران متشکل در خانه سینما با ” جریانی است که ۲۷ سال بر سینمای ایران حاکم بود”

در گفتگوئی با شهاب عمو پور – سینماگر مقیم پاریس – وی معتقد است کسانی که در های خانه سینما را بسته اند، مشخص است که در سالهای اخیر چه بلائی بر سر سینمای ایران آوردند و هنوز هم دست نمی کشند. آنها در این روزهای باقی مانده دولت ، با استفاده از رانت هائی که در اختیار دارند باز هم دیشب همین بلا را بر سر خانه سینما آوردند.
به این گفتگو گوش کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com