نقی محمودی –

امروز یکشنبه،بیست و سوم تیرماه سال نود و دو،جلسه ی رسیدگی به اتهام استاد حسن دمیرچی، در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست باقرپور،تشکیل شد. رسیدگی به پرونده با یک ساعت تاخیر در ساعت یازده صبح آغاز و تا پایان وقت اداری به طول انجامید.
استاد دمیرچی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی محاکمه و به سئوالات مکتوب و شفاهی باقرپور در ارتباط با دلایل و مستندات ارائه شده توسط اداره ی اطلاعات،پاسخ داد.
این اتهام در حالی به استاد دمیرچی منتسب شده که هیچ یک از مستندات ارائه شده از طرف اداره ی اطلاعات و دادسرای عمومی و انقلاب تبریز، انطباقی با مقرارت ماده ی پانصد قانون مجازات اسلامی در خصوص جرم مذکور ندارد.
مستنداتی از قبیل کمک به زلزله زدگان آذربایجان با سوء نیت ، ایفای موسیقی د رمنزل فعالین مدنی آزادشده از زندان و تشجیع آنان و ارتباط با افراد پانترکیست و ….
در حالی که هیچ یک از این مستندات، عنصر مادی جرم تبلیغ علیه نظام را تشکیل نداده و اصولا عنصر مادی هیچ یک از جرائم مندرج در قانون مجازات اسلامی را تشکیل نمی دهد. با یان وصف، هدف اداره ی اطلاعات از طرح چنین اتهامات بی اساسی، به قصد ممانعت استاد از انجام فعالیت های هنری و اجتماعی استادف صورت می گیرد.
استاد دمیرچی، بارها به اتهامات مشابه دستگیر و محاکمه شده است. در سال هشتاد و پنج نیز در جریان اعتراض مردم شهرهای آذربایجان به کاریکاتور موهن منتشره در روزنامه دولتی ایران دستگیرو به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com