پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: به طور حتم یکی از دلایل آلودگی شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، عدم کیفیت مناسب بنزین تولید شده داخلی بوده، که متاسفانه مسئولین پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی این موضوع را کتمان می‌کنند.

امیرعباس سلطانی افزود: شکی نیست که مسئولین پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، یکی از بی‌کیفیت‌ترین بنزین‌های جهان را به مردم عرضه می‌کنند، در حالی که مدعی هستند ایران یکی از مرغوب‌ترین بنزین را در بین کل کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی جهان تولید می‌کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدارک و اسنادی مشخص و مستند وجود دارد که بنزین تولید شده در داخل با استانداردهای جهانی فاصله‌ای بسیار دارد، لذا مسئولین بهتر است با اظهارات نسنجیده خود، با مردم شوخی نکنند.

سلطانی در مورد ادعای مسئولین شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی که اذعان دارند، بنزین ایران مطابق با استانداردهای تعریف شده یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا است، اظهار کرد: در شرایط کنونی ایران حداکثر یک چهارم بنزین یورو ۴ و ۵ را در اختیار دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: گفته مسئولین وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مورد تولید استاندارد ترین بنزین جهان در ایران، قابل قبول نیست و این مورد کاملا کذب محض است.

در این مورد یکی از مسئولین شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مدعی شده است: در حال حاضر ایران یکی از با کیفیت ترین بنزین را در بین کل کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی جهان تولید می‌کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com