به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰، یک زندانی به نام اسماعیل سلطان آبادی از ورزشکاران کنگاور، پس از ۲۳ سال تحمل حبس و بلاتکلیفی در زندان، با اتهام قتل، پس از اجرای مراسم قسامه، در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد.

اسماعیل سلطان آبادی از اهالی شهرستان کنگاور بود و در سال ۷۷ به اتهام قتل بازداشت شد.

به گفته یک منبع مطلع، «زمانی که اسماعیل سلطان آبادی در سال ۷۷ به اتهام قتل دستگیر شد، فرزندش ۶ ساله بود. فرزند وی هم اکنون ۲۹ ساله است. بنابراین مدت ۲۳ سال در دستگاه قضاییه ستمگر خامنه‌ای، طول کشید تا اتهام قتلی که به وی زده بودند با برگزاری مراسم قسامه ثابت شود و دلیلی برای اعدام اسماعیل پیدا کنند.»

سرانجام حکم اعدام با قانون قسامه یعنی قسم و امضاء ۵۱ نفر صادر شد. به این ترتیب این زندانی که پدر و سرپرست خانواده بود، مدت ۲۳ سال در زندان ماند و سرانجام حکم اعدام او را صادر کردند.

به خانواده اسماعیل سلطان آبادی زمان اجرای حکم برای آخرین دیدار و خداحافظی را اطلاع ندادند و پس از سه روز بی خبری به آنها اطلاع داده شد که اسماعیل اعدام شده است.

اسماعیل سلطان آبادی یکی از ورزشکاران استان کنگاور بوده است.

اسماعیل سلطان آبادی از ورزشکاران کنگاور بعد از ۲۳ سال بلاتکلیفی در زندان کرمانشاه اعدام شد

با احتساب اعدام اسماعیل سلطان آبادی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون دستکم ۱۶۷نفر اعدام شده اند.

پیشتر نیز حکم اعدام عباسقلی صالحی بعد از تحمل ۲۰ سال حبس به اجرا در آمد.

حکم اعدام با هر دلیل و بهانه ای از اساس ناقض قوانین بین المللی است و باید بطور کامل ملغی و متوقف شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش سالانه عفو بین الملل بیش از دو سوم کشورهای جهان (۱۴۴ کشور) اکنون مجازات اعدام را در قانون لغو یا در عمل متوقف کرده‌اند. اما ماشین اعدام در ایران هر روز سرعت بیشتری می گیرد و با ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی و ریاست اژه ای بر قوه قضائیه، اجرای احکام اعدام سرعت بیشتری گرفته است.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)