ضبط قایق های صیادان بندر هندیجان توسط ماموران دریابانی بندر خمینی و تجمع اعتراضی مردم

کلیپی از ضبط و ربودن قایق های صیادان محلی بندر هندیجان توسط ماموران دریابانی در بندر خمینی انتشار یافته است.

این ماموران در یک عمل غیرقانونی با ورود به لنگرگاه قایق‌ها تمامی قایق های صیادان را ضبط کرده و با خود بردند.

در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، انتقال قایق های ضبط شده صیادان را نشان می‌دهد. در این فیلم دیده می‌شود که ماموران تمامی قایق ها را در پشت قایق نظامی بکسل کرده و با خود می‌برند.

پس از ضبط قایق های صیادان توسط ماموران دریابانی، صیادان محلی به همراه خانواده‌هایشان دست به تجمع اعتراضی می‌زنند. این تجمع در اعتراض به عمل غیرقانونی در برابر مرکز شهر هندیجان شکل می‌گیرد.

یکی از صیادان با انتشار یک ویدئو به اقدام ماموران اشاره می‌کند. وی می‌گوید: «اعتراض ما صرفا صرفا، به‌خاطر این است که دریابانی بدون دلیل، بدون مدرک، بدون کشفیات، بدون تعقیب و گریز، قایق های صیادان را در وضعیتی که لنگر انداخته بودند، بدون هماهنگی و به‌طور ناگهانی از زمین و دریا محاصره کردند. جرم ما چه بوده است؟ چرا شما اعلام نمی‌کنید که قـایق های صیـادان را بردند؟ مگر شما اعلام نمی‌کنید که اسرائیل از دریا غزه را می‌زند؟ شما هم دارید ما را از دریا می‌زنید. تا زمانی که حقیقت را نگویید، مردم شما را باور نمی‌کنند. مردم با کلام باورتان نمی‌کنند».

یکی دیگر از معترضان گفت: «آنها آمدند به لنگرگاه و قایق‌ها را بردند.»

وی در جواب اینکه چه کسی این کار را کرده است می‌گوید که ماموران دریابانی این‌کار را کردند. آنها به ما فحش‌های ناموسی می‌دهند.»

 زندگی و معیشت صیادان بندر هندیجان به این قایق‌ها بستگی دارد. درآمد روزانه صیادان که از صیادی تامین می‌شود، چندین روز است با مشکلات فراوانی مواجه شده‌ است.

ماموران دریابانی چندین روز است که با مزاحمت مانع از کار صیادان می‌شوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)