با سلام و خوشامدگویی به حاضران در گروه و ضمن تشکر از سرکار خانم نرگس محمدی برای قبول زحمت سخنرانی در برنامه‌ی امشب، یه مقدمه‌ی مختصر درباره‌ی جلسه‌ی امشب خدمت همه عرض می‌کنم:

ما برای جلسه‌ی امشب، پرسش‌هایی را از خانم محمدی آماده کردیم و برای ایشان فرستادیم. ایشان با دیدن پرسش‌ها تصمیم گرفتند تا صحبت‌های خود را مبتنی بر آن بچینند.
در نتیجه در ابتدا پرسش‌هایی را که با ایشان مطرح کردیم در اینجا می‌آوریم.

پرسش ها:

۱) وجه حقوق پایمال شده‌ی مردم در خصوص مدیریت بحران کرونا توسط حاکمیت شامل چه مؤلفه‌هایی است که افکار عمومی می‌بایست از آن مطلع باشد؟

۲) چرا علی‌رغم مصیبت‌های زیادی که مردم به خاطر مدیریت حاکمیت در خصوص کرونا دچار شدند، پیرامون این موضوع قسمی مبارزه مدنی، شورش یا قیام عمومی اتفاق نیفتاد؟

۳) مبتنی بر چه مستندات و استدلالی می‌توان بخشی از ناکارآمدی‌های حاکمیت در خصوص مدیریت بحران کرونا را مصداق جنایت و کشتار عمومی عنوان کرد؟ چرا حاکمیت باید مبادرت به چنین کاری کند؟

۴) چطور می‌توان در دوران احتمالی پسا-کرونا، به آسیب‌های جبران‌ناپذیر حاصل از مدیریت ناکارآمد کرونا برای مردم، به عنوان قسمی مطالبه‌گری مردمی شکل داد؟

۵) در جریان بحران مدیریت کرونا، آیا شما جایی برای مسأله‌ی تحریم در دامن زده شدن به این بحران قائل هستید؟

۶) کدام گروه‌ها از مردم آسیب‌های بیشتری را به خاطر بحران کرونا متحمل شدند؟ آیا در این رابطه می‌توان از حیث پایمال شدن حقوق دسته‌بندی کمتر و بیشتر درباره‌ی مردم داشت؟

همبستگی علیه کرونا

 

 

********************

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)