یک گروه از هکرها ویدیویی منتشر کرده و ادعا دارد این ویدیو از دوربین‌های هک شده زندانیان سیاسی ایران برداشته شده است.

این ویدیوی بی صدا که نشان دهنده وضعیت ناگوار زندگی زندانیان اوین است، توسط گروهی از هکرهای فعال به نام تپندگان با رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شده است. به گزارش ایران اینترنشنال، گروه تپندگان نیز این ویدیو را از گروه دیگری به نام عدالت علی دریافت کرده‌اند.

در این ویدئوها، ضرب و شتم یک زندانی توسط نگهبانان و مبارزاتی که بین زندانیان و نگهبانان رخ داده نشان داده شده است. در یکی از این ویدیوها یک زندانی از فرط گرسنگی و ضعف از هوش می‌رود و نگهبانان او را روی زمین می‌کِشند.

در ویدیویی دیگر که تلاش یک زندانی برای پایان دادن به زندگی خویش را به تصویر می‌کشد، فرد شیشه سرویس بهداشتی را شکسته و با یکی از تکه‌ها رگش را می‌زند.

در عکسهای منتشر شده، نگهبانان از ماسک استفاده کرده‌اند که نشان می‌دهد تمام آنها مربوط به دوران پاندمی ناشی از COVID-19 است. در بسیاری از عکسها تاریخ نیز در تصویر دیده می‌شود که نشان می‌دهد همه آنها امسال یا سال گذشته گرفته شده‌اند.

گروه عدالت علی ادعا دارد که چند ماه قبل دوربین‌های زندان را هک کرده و صدها گیگ از ویدیوهای آن را استخراج نموده‌است. تنها دلیل انتشار دیر هنگام ویدیو‌ها، همزمان کردن آن با انتخابات اعلام شده است.

در یکی از این ویدیوها، لحظه انجام حمله ضبط شده که در آن یک نگهبان در حال نظارت بر مانیتورها است. سپس مانیتورها سیاه و قرمز شده و نوشته ای روی آن ظاهر می‌شود. متن این نوشته به شرح زیر است: زندان اوین لکه ننگی است بر روی عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی.

به گفته آسشیتوپرس به نظر می‌رسد که در سیستم زندان از ویندوز ۷ استفاده می‌شود که به دلیل عدم پشتیبانی مایکروسافت نسبت به حملات سایبری به شدت آسیب‌پذیر است.

گروه عدالت علی یک گروه تازه سازمان یافته است اما تپندگان از سال ۲۰۱۸ در حال فعالیت هستند. این گروه پس از هک کردن سیستم فرودگاه مشهد و نوشتن شعارهای ضد دولتی در تابلوهای اعلان رفت و برگشت پروازها، شهرت پیدا کردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)