ابتلاء به کرونا و فوت بعد از تزریق واکسن

بنا بر گزارشی که تجارت نیوز بر اساس آمار وزارت بهداشت منتشر کرده است نرخ فوت افرادی که در ایران واکسن کرونا را کامل دریافت کرده‌اند ۷۰ برابر برخی کشورها می‌باشد!

تجارت نیوز در روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ خبر داد بنا بر گزارشات وزارت بهداشت حکومت ایران میزان فوت افرادی که به طور کامل تزریق واکسن کرونا را انجام داده‌اند، ۷۰ برابر برخی کشورها می‌باشد.

علاوه بر این بسیاری از کسانی که تزریق واکسن کرونا شامل دوز اول یا دوم را انجام داده‌‌اند مجددا به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و بستری شده‌اند. دلیل این امر چیست؟

مشکل از تزریق واکسن کرونا بر حسب نوع آن است یا علل دیگر مانند زمان و نوع واکسیناسیون؟

عدم تزریق واکسن و آلوده‌ترین نقطه کرونایی جهان؛ ایران

در حال حاضر ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه آلوده‌ترین نقطه از نظر ویروس کرونا می‌باشد و آمار مبتلایان و فوتی‌‌ها همچنان رو به افزایش است آن هم نه به روال معمول که بلکه با روندی تصاعدی.

بنا بر برخی گزارش‌ها میزان آمار مبتلایان و فوت شهروندان ایرانی که تزریق واکسن کرونا را انجام داده‌اند بسیار بیشتر از میانگین و متوسط جهانی می‌باشد.

عدم تزریق واکسن کرونا از نوع معتبر آن

در تشریح این وضعیت تجارت نیوز به نقل از علیرضا ناجی عضو کمیته علمی کووید ۱۹ می‌نویسد یکی از دلایل تاثیر کم واکسن در ایران این است که حکومت ایران باید واکسن بهتر و با کیفیت‌تری وارد می‌کرد.

این اعلام ناجی بدان معناست که تزریق واکسن کرونا در ایران با انواعی از واکسن‌های غیر معتبر و تایید نشده از سوی مراجع بین‌ المللی و سازمان بهداشت جهانی بوده است.

شایان ذکر است خامنه‌ای پس از شروع واکسیناسیون در عمده کشورهای جهان از ابتدای زمستان سال ۱۳۹۹، واردات واکسن‌های معتبر از کشورهای آمریکا و انگلستان را ممنوع اعلام کرد و حال می‌توان گفت نخستین مسئول کشتار و مرگ و میر فاجعه بار شهروندان ایرانی شخص خامنه‌ای می‌باشد.

ناجی همچنین درباره فزونی فوت افراد پس از تزریق واکسن کرونا اعلام می‌دارد که در این زمینه باید تحلیل بیشتری صورت گیرد و اگر به نسبت جمعیت بخواهیم بگوییم تعداد فوتی‌‌ها در ایران خیلی بیشتر از کشورهای دیگر است.

به عنوان راهکار، البته راهکاری که می‌توان آن را نوشدارو پس از مرگ سهراب نامید ناجی اعلام می‌دارد که ما زمان را از دست دادیم باید واکسن بهتری را وارد می‌کردیم باید در بازه بهتر و زودتری واکسیناسیون را انجام می‌دادیم در تزریق واکسن کرونا در گروه‌های سنی مختلف هم باید دقت بیشتری می‌کردیم.

تزریق واکسن کرونا باید در زمان افت پیک انجام می‌شد

ناجی همچنین انگشت بر روی خطای فاحش دیگری از سوی حکومت ایران می‌گذارد که قابل تامل است.

او می‌افزاید کشورهای درگیر، تزریق واکسن کرونا را در زمان افت پیک‌های کرونا انجام دادند چون ویروس در این زمان گردش کمتری دارد و قطعا تاثیر واکسن بیشتر است و معترف می‌شود که حکومت ایران این زمان‌ها را از دست داده است.

این به معنای از دست رفتن جان‌های بسیاری از شهروندان ایرانی می‌باشد.

عدم وجود تفکر علمی برای تزریق واکسن کرونا

ناجی می‌افزاید در کشور تفکر علمی برای کنترل کووید نبود نصایح کسانی که در این زمینه خبره بودند مورد توجه قرار نگرفت…

وی همچنین اعتراف می‌کند واکسن‌های خوب جهانی را منع کردیم افراد مختلفی که تضاد منافع داشتند (بخوانید دنبال سودجویی خود بودند) صحبت‌های مختلفی انجام می‌دادند.

ناجی به شرکت‌های واکسن‌سازی داخلی اشاره می‌کند که عمدتا در اختیار هلدینگ‌های اقتصادی تحت نظر خامنه‌ای هستند و می‌افزاید کسانی که در شرکت‌های واکسن سازی داخلی بودند نظر کارشناسان را قبول نداشتند. ساده انگاری کردن در تولید واکسن داخلی و نتیجه تمامی این اظهاراتی که ناجی بیان می‌دارد وضعیت کنونی مرگبار جامعه است.

گروگان گرفتن زندگی مردم توسط شرکت‌های وابسته به حکومت

ناجی در مورد تولید واکسن داخلی اعلام می‌دارد تولیدکنندگان واکسن حکومت ایران قولی را دادند که توان انجام آن را نداشتند… اینها گروکشی‌هایی بود که درست نبود… نباید به این دلیل سلامت جامعه به گروگان گرفته می‌شد، باید با قدرت زیاد واردات واکسن انجام می‌شد و در کنار آن ساختار تولید واکسن را تکمیل می‌کردیم.

ناجی می‌افزاید واکسن برکت قبل از اینکه مراحل بالینی آن کامل شود مجوز گرفت و نتوانست در واکسیناسیون عمومی هم کمکی کند و وعده‌هایش بی سرانجام ماند.

عامل دیگر افزایش مرگ و میر عدم قرنطینه

ناجی در مورد عامل دیگر افزایش مرگ و میر می‌گوید مخالفت با قرنطینه با تصمیم ستاد ملی کرونا صورت گرفت و شهرهای کشور یکی پس از دیگری قرمز شدند!

ناجی می‌افزاید در ستاد ملی کرونا همیشه با انفعال روبرو بوده‌ایم و در فاصله ممنوعیت واکسن فایزر و… حدود ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند! [هنوز پیک پنجم کرونا تمام نشده، پیک ششم با لامبدا رسید]

این گوشه‌ای از عملکرد حکومت ولی فقیه است که باعث و بانی اصلی آن نیز شخص ولی فقیه یعنی خامنه‌ای بوده است و باید پاسخگوی جان هزاران انسان بی‌گناه که قربانی کرونا شدند باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)