خودکشی

به نقل از ؛کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از یک منبع مطلع، روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۰، یک زندانی به نام رضا مرادی در زندان دستگرد اصفهان پس از چهار سال و نیم حبس و انتظار اعدام، دست به خودکشی زد و جان سپرد.

رضا مرادی متولد ۱۳۷۰ بود. وی به دلیل اتهامات مرتبط با مواد مخدر دارای دو پرونده بود که در مرحله اول به اعدام محکوم شده و در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد.

بنا به گفته این منبع، پرسنل زندان بارها به او مواد مخدر فروخته و از سوی دیگر آن را گرفته و به پرونده اش اضافه می کردند.

وی تحت فشارهای وارده از این موارد دست به خودکشی زد و متاسفانه جان سپرد.

شایان ذکر است مافیای مواد مخدر در دست سپاه پاسداران و عوامل بالای حکومتی است اما مردم فقیر و بی بضاعت تحت عنوان مواد مخدر با احکام سنگین حبس روبرو شده و یا اعدام می شوند.

از سوی دیگر در درون زندانها نیز، عوامل و مسئولان زندان در نتیجه قاچاق و رد و بدل مواد مخدر پولهای کلان به جیب می زنند اما زندانیان فقیر را با همین دلیل و بهانه شکنجه و به روزگار سیاه می نشانند. بیشترین وارد کننده مواد مخدر به داخل زندانها مسئولان و عوامل زندانها هستند.

در زندان مرکزی ارومیه مسئولان زندان رسما مواد مخدر را وارد و جابجا میکنند، مدیریت زندان مرکزی کرج، با همکاری عوامل خود در زندان و ایجاد مافیای مواد مخدر، حکومت خودمختاری در این زندان برقرار کرده و دست به هر عمل شنیعی برای پیشبرد منافع خود علیه زندانیان می زند. در زندان اوین از دفتر رئیس بند۴ اقلام فساد از جمله مواد مخدر کشف می شود ووو

در سیستمی که فساد نهادینه شده است، سرنوشت زندانیانی که اغلب بخاطر فقر و نداری دست به اعمال خلاف می زنند یا اعدام است و یا حبسهای طولانی و یا خودکشی.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)