رستم قاسمی کیست؟

رستم قاسمی از سوی ابراهیم رئسیی به عنوان کاندید پیشنهادی وی به مجلس حکومت ایران برای تصدی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است. رستم قاسمی کیست؟

برخلاف اکثر وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی به مجلس حکومت ایران برای دولتش، که عمدتا ناشناخته هستند رستم قاسمی کارنامه‌ای شناخته شده و بهتر است بگوییم کاملا سیاه دارد.

رستم قاسمی ۴۰ سال است که عضو سپاه پاسداران و عضو نیروی قدس سپاه پاسداران است.

بیوگرافی رستم قاسمی

رستم قاسمی متولد ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۴۳ در روستای سرگاه شهرستان مهر از توابع استان فارس می‌باشد.

تحصیلات رستم قاسمی از اعتبار چندانی برخوردار نیست و وی مدرک مهندسی عمران خود از طریق آموزش از راه دور از واحد گرمسار استان سمنان اخذ کرده است.

رستم قاسمی در سال ۱۳۶۰ و هنگامی که تنها ۱۷ سال داشته به عضویت سپاه پاسداران درآمد و از آن تاریخ تا کنون جزء اعضاء و فرماندهان سپاه پاسداران بوده است.

رستم قاسمی و فعالیت‌هایش در سپاه پاسداران

رستم قاسمی بعد از اتمام جنگ حکومت ایران با عراق در قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران مشغول به کار شد.

رستم قاسمی حد فاصل سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران بود که بازوی اقتصادی سپاه به شمار می‌رود و به شمار زیادی از پروژه‌های اقتصادی کشور چنگ انداخته و از این حیث ثروت‌‌های کلانی را به جیب سپاه پاسداران سرازیر کرده است.

درجه نظامی رستم قاسمی دریادار پاسدار می‌باشد. رستم قاسمی همچنین در نیروی قدس سپاه پاسداران مشغول فعالیت بوده و در انجام عملیات تروریستی این نیرو فعال بوده است.

وی در حال حاضر معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران است و در اول اردیبهشت ۱۴۰۰ به صراحت اعلام کرد که حکومت ولایت فقیه، تسلیحات در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده و آنها را آموزش نظامی می‌دهد.

رستم قاسمی در کابینه احمدی نژاد و ماجرای گم شدن دکل نفتی

رستم قاسمی در سال در مرداد سال ۱۳۹۰  و در پی برکناری مسعود میر کاظمی به عنوان وزیر نفت دولت احمدی‌ نژاد برگزیده شد.

پس از این انتصاب بود که تیموتی گایتنر از وزرای دولت اوباما هشدار داد که از امروز وزارت نفت حکومت ایران تحت تسلط سپاه پاسداران قرار گرفته است. [پست های کلیدی در دست سپاه پاسداران!]

رستم قاسمی در وزرات نفت از همکاران بابک زنجانی اختلاس‌گر مهم آن دوران بود و میزان زیادی نفت را به بابک زنجانی فروخته بود.

در دوران وزارت وی در سال ۱۳۹۱ یک دکل عظیم نفتی گم شد که این امر منجر به تشکیل پرونده قضائی برای وی شد هر چند به دلیل زد و بندهای داخلی حکومت ولایت فقیه این پرونده هیچ گاه به نتیجه نرسید.

رستم قاسمی در لیست تحریم‌های بین‌المللی

رستم قاسمی در سمت فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا قرار گرفت.

همچنین نام رستم قاسمی و پسرش در رابطه با یک شبکه انتقال نفت تحت کنترل سپاه پاسداران بار دیگر در سپتامبر سال ۲۰۱۹ در لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده قرار گرفت.

سوابق اجرایی رستم قاسمی

معاون مهندسی قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء

معاون مهندسی نیروی دریایی سپاه پاسداران حکومت ایران

فرمانده قرارگاه نوح وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران

فرمانده قرارگاه سازندگی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی نیروی نفت

رئیس هیئت مدیره شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)

رئیس هیئت مدیره شرکت کشتی سازی خلیج فارس (ایزوایکو)

وزیر نفت دولت احمدی نژاد

عضو اتاق بازگانی و صنایع و معادن ایران و تهران

دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور

مشاور وزیر دفاع در زمان حسین دهقان در دولت حسن روحانی

مشاور معاون اول رئیس جمهور؛ اسحاق جهانگیری در دولت حسن روحانی

شرکت رستم قاسمی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

رستم قاسمی همچنین در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری حکومت ولایت فقیه اعلام کرد اما در ۳ خرداد و قبل از آنکه اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده اعلام شود به نفع ابراهیم رئیسی از کاندیداتوری انصراف داد.

وفاداری رستم قاسمی به حکومت ولایت فقیه و انصرافش از انتخابات به نفع ابراهیم رئسیی به همراه فعالیت‌هایش در نیروی تروریستی قدس و دورزدن تحریم‌ها حکومت ایران اکنون وی را در معرض تصدی وزیر راه و شهرسازی قرار داده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)