بوکسور فیلیپینی آشکارا همجنسگرا، نستی پتسیو، مدال نقره بوکس زنان در دسته بندی سبک وزن المپیک تابستانی توکیو را در روز سه شنبه ۳ اوت ۲۰۲۱ کسب کرد و این پیروزی را به کشور خود و جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی تقدیم کرد.

پتسیو در حالی که بسیار احساساتی شده بود، پس از شکست خوردن و جا ماندن از کسب مدال طلا در دیدار مقابل سنا ایری از تیم ژاپن گفت: “من افتخار می‌کنم که بخشی از جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی هستم.

به پیش برو، بجنگ! شعار پتسیو در طول زندگی است: این برد هم برای تو است.

این اولین مدال بوکس زنان در المپیک برای فیلیپین و به طور کلی اولین مدال بوکس المپیک برای کشور از سال ۱۹۹۶ است. پس از پیروزی او دولت فیلیپین تضمین کرد تا عنوان سوپراستار را هنگام بازگشت‌ به کشورش که دیوانه‌وار به بوکس علاقه دارند، به پتسیو اهدا شود. او خانواده‌ و طرفداران خود را در پیروزی سهیم می‌داند.

او پس از پیروزی در نیمه نهایی رقابت ها گفته بود: “این پیروزی تنها برای من نیست.” “برای کشور من و فیلیپینی‌هایی است که برای من دعا کردند.”

پتسیو در دوران کودکی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد، که شامل جمع آوری مدفوع مرغ بود که پدرش آن را به عنوان کود می فروخت. او در ۷ سالگی تمرین بوکس را آغاز کرد و در ۱۱ سالگی پس از شرکت در یک مبارزه و غلبه بر پسری بزرگ‌تر و باتجربه تر از خود، استعدادش کشف شد. برد او سرانجام باعث حضورش در مسابقات مهم‌تر و در نهایت کسب جایگاه در تیم ملی فیلیپین شد.

در حالی که این بوکسور لزبین قبلاً یک مدال کسب کرده،اما همچنان بر آن است که مقام و مدال‌های بیشتری را به خانه بیاورد و امیدوار است در بازی‌های تابستانی ۲۰۲۴ پاریس به این محق دست یابد.

پتسیو با گفتن این جمله مصاحبه را به پایان می رساند: “ما هنوز دنبال طلا هستیم و کارمان تمام نشده است.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)