به نقل از کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۱۶مرداد۱۴۰۰، بر اساس ابلاغیه صادر شده، پرونده فرزانه انصاری فر جهت رسیدگی و صدور حکم به شعبه یک دادگاه انقلاب ماهشهر ارجاع داده شده است.

فرزانه انصاری‌فر روز پنجشنبه ۲۶تیر۹۹ در جریان اعتراضات مسالمت آمیز مردم بهبهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد . وی مدت ۹ روز در بازداشت در زندان سپیدار اهواز بوده است.

فرزانه انصاری فر در زمان بازداشت، به اتهاماتی همچون «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام» «تحریک عمومی مردم» و «مصاحبه با رسانه های خارجی» متهم شده بود.

پرونده فرزانه انصاری فر بعد از آزادی از بازداشت جهت ایجاد ترس باز نگه داشته شده است

یک منبع مطلع در اینرابطه به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه اعدام گفت: «پرونده فرزانه انصاری فر جهت ایجاد رعب و وحشت و به سکوت کشاندن او باز نگه داشته شده است».

فرزانه انصاری فر در اینرابطه در صفحه شخصی خود اعلام کرد:

«یک بار برای ما احضاریه نفرستادند که دادگاهی تشکیل داده باشند ولی برای جرم نکرده و دور از محل اعتراضات من را بازداشت کردند و هر ماه یا احضارم می کنند یا احضاریه می فرستند و حالا هم تهدیدی که چند روز پیش شدم عملی کرده اند. و پرونده ام را به دادگاه انقلاب ماهشهر فرستادند که برایم به جرم نکرده حکم بزنند».

او همچنین نوشت: « این عدالت است؟ برادرم را کشتن، خانه و ماشنم را هم آتش زدن، ۹ روز مرا به جرم نکرده به زندان سپیدار اهواز انداختید»

فرزانه انصاری‌فر از فردای شهادت برادرش در کلیپهای متعددی که در فضای مجازی منتشر کرده بود اعلام کرد که دادخواه خون برادرش است.

ی ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید

فرزانه انصاری فر پیشتر گفته بود:

فرزاد در روز ۲۵آبان ۹۸ با اصابت گلوله از پشت سر کشته شد. فرزاد همیشه در حال کار کردن بود و کارگری میکرد و میگفت باید کمک کار پدر جانبازم باشم.
پدرم برای آرامش و امنیت کشورم جنگید و برای آرامش فرزندان ایران جنگید و جانباز شد ولی نمی دانست یک روز در جواب جانبازی باید جنایزه فرزادش را پس بگیرد.
من تا نفس دارم دادخواه خون بناحق ریخته برادرم هستم.
برادرم را کشتید به کدامین گناه؟
شب و روز را با وجدان آرامش سر بر بالین میگذارید در حالیکه پدر ومادر من با دلی شکسته و چشمانی پر از اشک و آه شب را سپری میکنند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

ارجاع پرونده فرزانه انصاری فر به دادگاه ماهشهر

ارجاع پرونده فرزانه انصاری فر به دادگاه ماهشهر

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)