حتما تا به حال همه خبر کسب مدال طلا توسط تام دیلی، شیرجه زن بریتانیایی را شنیده‌اید.

اما چقدر با او و زندگی شخصی اش آشنا هستید؟

تام خیلی خوشحاله که به عنوان یک ورزشکار آشکارا گی، مدال طلا المپیک را کسب کرده!

پس بیاییم به غواص بریتانیایی همجنسگرا «تام دیلی» ۲۷ ساله تبریک بگیم که روز دوشنبه پس از ۱۳ سال تلاش بی وقفه طلای المپیک را کسب کرد. دالی و شریک ورزشی غواصش «متی لی» ۲۳ ساله، رقابت سکوی ۱۰ متر شیرجه هماهنگ مردان را با پیشروی از تیم چین تنها با ۱.۲۳امتیازبه پایان رساندند.

این اولین مدال طلای دالی در المپیک است. وی از سال ۲۰۰۸، هنگامی که تنها ۱۴ سال داشت به عنوان نماینده بریتانیا برای اولین بار در رشته شیرجه در المپیک پکن ظاهر شد.

تام در حالی که در کنفرانس مطبوعاتی آشکارا در مورد جامعه ال‌جی‌بی‌تی صحبت می کرد، افزود: « امیدوارم هر جوانی با هر هویت جنسی بتواند ببیند؛ هر چقدر هم که احساس تنهایی می‌کنید، شما هرگز تنها نیستید.»

«شما می توانید به هر چیزی که می خواهید برسید و بسیاری از اعضای خانواده شما که خودتان برای خود انتخاب می‌کنید در اینجا آماده حمایت از شما هستند.»

وی همچنین اشاره کرد که با به دست آوردن مدال طلا باعث شده در مورد هویت خود احساس قدرت کند. دالی گفت: “من بسیار افتخار می کنم که بگویم من یک همجنسگرا و قهرمان المپیک هستم.”

اما، منبع انرژی مثبت بیکران تام از کجا سرچشمه می‌گیرد؟
دالی با فیلمنامه نویس بی نظیر «داستین لنس بلک» ازدواج کرده است ‌و با شادمانی کنار هم زندگی می‌کنند.

همسر دالی فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار برای فیلم میلک، داستان زندگی سیاستمدار همجنسگرا، هاروی میلک، در توییتر از پیروزی همسرش نوشت : “هیچ حرفی نیست! تنها اشک! ”

این زوج در سال ۲۰۱۷ ازدواج کردند و یک فرزند پسر با نام رابی دارند. روز یکشنبه، بلک ویدئویی هیجان انگیز از پسرش (با تیشرت رنگین کمانی) به اشتراک گذاشت که در آن پیام ویدئویی که دالی پیش از رقابتش برای خانواده ارسال کرده بود هم دیده میشد.

دالی در مورد پسرش پس از کسب مدال طلا، در پیامی که از خبرگزاری ایندیپندنت پخش شد گفت: “می توانم بگویم پسرم مرا تماشا کرد که قهرمان المپیک شدم، هرچند در تلویزیون چون نمی‌توانستند اینجا باشند. اما احساس بسیار خوبی دارم.”

این زوج که از یکدیگر چه در خوشی و ناخوشی حمایت می‌کنند، الهام بخش بسیاری ازخانواده‌های کوییر هستند.

ما هم در شش‌رنگ ، برای این زوج آرزوی یک عمر شادی و آرامش داریم. و امیدواریم روزی برسد که زوج های همجنس در سراسر دنیا بتوانند در کنار یکدیگر، بدون تحمل فشار، تبعیض و سرکوب زندگی کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)