امینی فوناو شناگری از کشور تونگا، از کنشگری خاموش و کسب موفقیت و همچنین کنشی علیه همجنسگراستیزی به عنوان اهدافش سخن می گویداین سومین حضور این شناگر، در رقابت های المپیک است.

به گزارش OutSports، هنگامی که امینی فوناو در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ برای تونگا رقابت می‌کرد، تنها یکی از ۵۶ المپیکی آشکارا ال‌جی‌بی‌تی در این مسابقات بود. اما حالا، در حالی که او برای دیدار روز شنبه خود در آکواریوم توکیو آماده می شود، این تعداد حدود سه برابر شده و به ۱۶۳ نفر رسیده است.

فوناو گفت: «در طی المپیک ریو و پس از آن، برایم مهم است که در مورد عدم رعایت حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی در منطقه اقیانوس آرام در این روزها صحبت کنم» او بیشتر در آنچه “کنشگری خاموش” خوانده است سرمایه گذاری کرده است – ایجاد فرصت هایی برای جامعه خود “به جای اینکه به مردم بگوید چه چیزی مهم است.”

او همچنین اشاره کرد که برای او ناشناخته نیست که همچنان کشورهایی هستند که افراد ال جی بی تی را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و در مسابقات بین المللی ورزشی جایزه و مقام کسب می‌کنند.

برای مثال:

روسیه، کشوری که “تبلیغات در مورد همجنسگرایی ” را غیرقانونی می‌داند، میزبان جام جهانی فیفا ۲۰۱۸ بود و قطر، جایی که همجنس گرایی مجازاتی تا سه سال حبس دارد و مسلمانان از هر نوع گرایش جنسی ممکن است با توجه به ملاحظاتی، به دلیل رابطه خارج از ازدواج اعدام شوند،

قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ و مسابقات جهانی ورزش های آبی، فینا در سال ۲۰۲۳خواهد بود.

هنگامی که میزبانی مسابقات قهرمانی فوتبال ۲۰۲۲ در سال ۲۰۱۰اعلام شد، رئیس وقت فیفا، سپ بلاتر، به بازیکنان و هواداران همجنسگرایان پیشنهاد کرد “از انجام هرگونه فعالیت جنسی در قطر خودداری کنند”.

ایلگا سازمان جهانی افراد همجنسگرا، دوجنسگرا، ترنس و اینترسکس طی نامه‌ای به کمیته برگزاری بازی های جام جهانی قطر خواهان رعایت عدالت و تضمین امنیت جامعه ال‌جی‌بی‌تی و حامیانشان در بازی های جام جهانی و همچنین استفاده از نمادهای رنگین کمانی در قطر شد. شش‌رنگ به عنوان یکی از اعضای ایلگا در تدوین این درخواست‌ها شرکت داشته و مشاوره داده است.مسئولین فیفا طی مصاحبه مطبوعاتی که برای تعیین و اعلام تاریخ و آمادگی قطر در پاسخ به خبرنگار درباره سوال گفتند:«قطر طبق استانداردهای جهانی و فیفا رفتار خواهد کرد و این یک پیروزی بزرگ است.»

فوناو گفت: “ما در کشورهایی که سوابق وحشتناکی در زمینه حقوق بشر دارند- از جمله تبعیض علیه افراد همجنسگرا و یا جرم انگاری کردن همجنسگرایی -رویدادهای ورزشی عظیم جهانی داریم.” “من امیدوارم ببینم که احترام به حقوق ال جی‌بی‌تی – و حقوق بشر – بخشی از الزامات کشورهای میزبان شود.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)