الشعب یرید، اسقاط النظام

 

طی هفته گذشته شاهد اعتراضات شورانگیز و به حق مردم خوزستان بوده‌ایم. اعتراضاتی که به مثابه یک آتش، جرقه آن با مسئله بی‌آبی پدیدار شد و خیلی سریع جایگاه سیاسی خود را در برابر تمامی ابعاد موجودی سیستم حاکم پیدا کرد. مردم شهرها و روستاهای مختلف خوزستان به میدان آمدند تا به حکومتی که کلیه اسباب معاش و پایه‌ای‌ترین ملزومات حیات را از آنها سلب کرده است اعتراض کنند؛ اعتراضی که در اذهان مردم ایران با عبارت “#آب_مثل_آبان” منعکس شد.

این اعتراضات در کنار اعتصابات سراسری کارگران پیمانی نفت در بیش از یکصد مرکز صنعتی که به خودی خود فضای سیاسی جامعه و بالطبع پیکره نظام حاکم را به لرزه درآورده، نماد مبارزات امروز جامعه ایران علیه حکومتی است که تشنگی، خشکسالی، محرومیت، بی‌معیشتی و هزاران مشکل دیگر را به ما مردم تحمیل کرده است. ما از هر دریچه‌ای فریاد می‌زنیم که چنین اوضاع فلاکتباری را به هیچ صورت تحمل نمی‌کنیم و در برابر مسببین آن خواهیم ایستاد.

به همین خاطر است که در جای جای کشور؛ با شعارنویسی در سطح شهر، سر دادن شعارهای ضد حکومتی مانند “مرگ بر جمهوری اسلامی” و “مرگ بر اصل ولایت فقیه” در ادامه شعار مردم خوزستان “الشعب یرید اسقاط النظام” تشنگی و آمادگی خود را نسبت به یک قیام سراسری و ریشه‌کن کننده از وضع موجود اعلام کردیم. بیخود نیست که این روزها مردم می‌گویند: “خوزستان تشنه آب و آزادی”.

در همین راستا ضمن محکومیت جمهوری اسلامی به دلیل کشتن معترضین و آتش گشودن رو به معترضینی که حق و حقوق زندگی انسانی خود را مطالبه نموده‌اند، اعلام می‌کنیم تمام افرادی که باعث و بانی کشتار اخیر هستند که جز مسئولین امر این حکومت نیستند، باید با اراده جامعه معترض در جغرافیای سیاسی ایران محاکمه شوند. تمامی بازداشت شدگان اخیر در خوزستان و سایر زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند؛ و خواسته‌ها و مطالبات فوری مردم خوزستان که زندگی‌شان را بر اثر بی آبی از کف داده‌اند، باید توسط حاکمیت فورا تامین شود.

جامعه آبستن یک تغییر اساسی و ریشه‌ای است و این تغییر را مردم نمایندگی می‌کنند. ما تمام جامعه را به حضور فعالانه، تقویت و تشکیل تشکل‌ها و جمع‌های اعتراضی در سطح شهر و تجمع به منظور #اعتراضات_سراسری برای پایان دادن به وضعیت موجود فرا می‌خوانیم.

⬇️ امضاهای تاکنونی:
دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان
دانشجویان علوم پزشکی اصفهان
جمعی از دانشجویان آزاد نجف آباد
جمعی از دانشجویان رازی کرمانشاه
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های هنر تهران
جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران
جمعی از دانشجویان الزهرا تهران
جمعی از دانشجویان علامه تهران
جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد رودهن
جمعی از فعالین صنفی معلمان
جمعی از فعالین جنبش دانش‌آموزی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)