هفته نامه اشپیگل در گزارشی اعلام کرد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا در دفاتر اداری اتحادیه اروپا در واشنگتن دستگاههای شنود کار گذاشته اند و به اطلاعات موجود در شبکه های داخلی کامپیوترهای این اتحادیه نیز دسترسی پیدا کرده اند.

در گزارش اشپیگل همچنین به طور مختصر اشاره شده است که چگونه آژانس امنیت ملی آمریکا اقدام به نصب دستگاههای شنود در دفاتر اتحادیه اروپا کرده و نیز چگونه به اطلاعات و ایمیل های محرمانه کامیپوترهای آنها دسترسی پیدا کرده است.

در این گزارش که تیتر آن “اتحادیه اروپا یک هدف” است، آمده که آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین مکالمات میان اعضای این اتحادیه در بروکسل و در شورای اروپا را نیز شنود کرده است.

در سال ۲۰۰۳ نیز اتحادیه اروپا تائید کرده بود که در دفاتر بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه از جمله فرانسه و آلمان سیستم شنود تلفنی یافت شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com