قطع گسترده و اعلام نشده برق در شهرهای مختلف و  بخصوص در این گرمای طاقت فرسای تابستان پیامدهای بسیار ناگواری برای مردم داشته و مردم بلافاصله در تهران و شهرهای مختلف به خیابان ریختند و دست به اعتراض زدند و خود را برای اعتراضات بیشتر آماده میکنند.

اعتراضات با سر دادن شعارهای مرگ بر خامنه ای مرگ بر دیکتاتور از سوی بخشهایی از مردم تهران به هنگان قطع برق یکشنبه شب یعنی ۱۳تیر اوج تازه ای گرفت. اعتراضات سپس به شهرهای مختلف گسترش یافت. گزارشات رسیده حاکی است که مردم در شهرهای کازرون، آمل، بابلسر، قائمشهر، بهنمیر در مازندران، ساری، فریدونکنار، پاکدشت و شهر ری تجمعات اعتراضی در مقابل ادارات برق برپا کرده اند و یا به ایجاد راه بندان اعتراض خود به قطع مکرر برق را نشان دادند. در محلاتی از شیراز دوشنبه شب مردم در اعتراض به قطع برق شعار ”مرگ بر خامنه ای” سر دادند و  در شهر ری با شعار ”وزیر بی کفایت، استعفا، استعفا ” به خیابان آمدند.  در گرگان  زنی در اداره برق یکی از مناطق این شهر، با خشم و اعتراض به قطع مکرر برق، روسری‌اش را در می‌آورد و می‌گوید: «‌فقط این روسری لعنتی را گذاشتید روی سر ما. مردم از بی‌برقی دارند می‌میرند. بیت‌کوین، بیت‌کوین کردن بس است.”

ویدئو های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که قطع مکرر برق باعث مرگ بیماران در بخش مراقبت های ویژه شده است. این بویژه در شرایطی که کرونا در ایران بیداد می کند ابعاد فاجعه آمیزی برای بیماران مبتلا به کرونا داشته است. حکومت در این زمینه مخفی کاری می کند و تعداد مرگ های ناشی از قطع برق در بیمارستان ها را به مردم نمی گوید. میگویند این آمار جزو اسرار طبقه بندی شده وزارت بهداشت است و کسی حق خبررسانی ندارد. خاموشی ها و قطع برق زندگی را برای اکثر مردم به جهنم واقعی تبدیل کرده است. نه تنها در بیمارستان ها بلکه در خانه هایی که مردم از کمترین فضا و امکانات سرمایشی برخوردارند، بویژه افراد سالمند و کودکان و نوزادان قربانی میشوند. عدم امکان استفاده از وسایل برقی در زمان قطع برق زندگی شهروندان بویژه مردم فقیر و زحمتکش را مختل می کند. آسانسورها از حرکت باز می ایستند و با از کار افتادن پمپ آب، تامین آب نیز دچار مشکل می شود. مراقبت از بیماران در خانه با دشواریهای زیادی همراه می گردد و هزار مشکل دیگر برای مردم ایجاد میکند.

صدای اعتراض مردم از همه طرف علیه حاکمان مفتخوری که حتی  قادر به تامین نیازهای اولیه زندگی مردم همچون برق و آب نیست بلند است. برق نیست. در برخی نقاط کشور آب آشامیدنی نیست. واکسن نیست. هوای سالم نیست. در برخی مناطق مدرسه نیست، درمانگاه نیست. کار نیست. درآمد نیست و فقر بیداد میکند. و همه اینها در شرایطی است که دزدی و فساد در همه ارگانهای حکومتی و در تمام سطوح بیداد میکند و اقلیتی مفتخور با استفاده با استثمار و دزدی از دسترنج مردم مشغول به جیب زدن ثروتهای افسانه ای هستند و در ناز و نعمت زندگی می کنند.

مردم جان به لب رسیده بدرست عامل همه مشکلات کوچک و بزرگ خود را حکومت دزدان و جنایتکاران حاکم میدانند و به چیزی کمتر از سرنگونی این حکومت و ساختن یک زندگی انسانی رضایت نمیدهند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)