حدود دو سال از ناپدید شدن شایان کاویانی(اصغر کاظمی)می‌گذرد.شایان کاویانی به واسطه اجرای برنامه‌های انتقاد آمیز از دین اسلام در تلویزیون‌های لوس آنجلسی، چهره‌ای کم و بیش شناخته شده در بین جامعه ایرانی میباشد.خبر ناپدید شدن وی اولین بار توسط خانواده کاویانی از طریق رسانه‌های اپوزیسیون اعلام شده بود اما نتوانسته بود توجه زیادی را به خود جلب کند اما اینک با وارد شدن پلیس فدرال آمریکا، ماجرا ناپدید شدن شایان کاویانی وارد فاز جدی تری شده است.

بنا بر اطلاعاتی که در سایت رسمی‌ پلیس فدرال آمریکا(اف بی‌ آی‌)درج شده است:شایان کاویانی در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۱ از فرود گاهی‌ در لوس آنجلس به مقصد استانبول سفر کرده است و در هتلی به نام لاللی واقع در خیابان “اکسارای” استانبول اقامت کرده است. گزارش اداره پلیس فدرال آمریکا میافزاید که آقای کاویانی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۱ آخرین آخرین تماس تلفنی خود را از هتل محل اقامتش در استانبول با خانواده داشته است و از آان تاریخ به بعد هیچ خبری از مشارلیه در دست نبوده است.

پلیس آمریکا با انتشار عکسی‌ از شایان کاویانی از مردم جهت پیدا کردن او، درخواست استمداد کرده است.

خانم نوشین.ا که یکی‌ از آخرین افرادی بوده است که شایان کاویانی را تا فرودگاه لوس آنجلس به هنگام پرواز

وی به استانبول مشایعت کرده است در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری “حقوق انسانی‌ و اولیه بشر” گفت که شایان کاویانی قبل از ناپدید شدنش، حدود ۳ سال با خانمی به نام “آیدا” که ساکن ایران بوده است در تماس مستمر بوده است و آقای کاویانی جهت ملاقات با خانم موصوف به استانبول سفر کرده بود.

خان نوشین مدعی شد که که همه هزینه‌های سفر(بلیت و هتل) از سوی خانم آیدا پرداخت شده بود و اضافه کرد که احتمالا خانم مزبور با هماهنگی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی آقای شایان کاویانی را به ترکیه کشانده و ربوده اند.

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی دست به ربایش مخالفان و منتقدین خود در خارج از کشور میزند،در سال ۲۰۰۷ نیز آقای فرود فولادوند که برنامه‌های تلویزیونی ضّد دینی از لندن تهیه میکرد تقریبا به شیوه مشابه بعد از کشانده شدن به ترکیه به طور مشکوکی به همراه ۲ نفر از همراهان خود ناپدید شد و از ان تاریخ به بعد هیچ خبری از حیات یا ممات وی و همراهانش در دست نمیباشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com