آخرین معادله چند مجهولی آقا معلم

معلمی که به آتش هم درس صبوری داد!

خوشتیپ‌ترین معلم دوران دبیرستانمون بود، بلند قد ، آراسته و همیشه شیک پوش.

استاد ریاضی بود، با صبر و حوصله خاصی درس میداد. پایان هر مبحث هم می‌گفت: هرکسی که خوب متوجه نشده بگه تا دوباره توضیح بدم.

پیش اومده بود که چندین بار یک مسئله رو با حوصله مثال زدنیش، برا دانش آموزی تکرار کنه.

تُن صداش رو هیچ وقت بالاتر از یک حد معمولی نشنیدم، عصبانیتش اصلأ خاطرم نیست، همیشه یک لبخند به لب داشت. 

 

معلمی که کسی اخمش را ندیده بود چگونه به آتش فکر کرد؟

امین یک نخبه بود، هم از لحاظ تخصصش و هم اخلاق. از زمانی که در مناطق محروم عشایری تدریس می‌کرد تا وقتی به اصفهان کوچ کرد.

خبر اونقدر ناگوار و تلخ بود که هنوز باورش برامون سخته ! امین کیانپور، معلم آرومی که کمتر کسی حتی اخمش رو دیده‌ بود ، دست به همچین کاری بزنه!

چه بر سرش آوردن، چه برخوردی باهاش کردن که تونست به این شکل دردناک به زندگی خودش جلوی دادگاه اصفهان پایان بده!

قطعاً همه چیز پول نبود، اینکه حاصل چندین سال زحمت، حق زن و بچه‌ات راحت از بین بره و از نگاهت عدالتی هم وجود نداشته باشه، تنها معادله چند مجهولی بود که آقای معلم نتونست هضم و حلش کنه.

روحت شاد آقا امین

امین کیانپور که بود؟

امین کیانپور مدیر دبیرستان نجفی اصفهان بود. او روز ۶ تیر در اعتراض به حکم قاضی نابکار اصفهان که حکم توقیف خانه‌اش را صادر کرده بود، در مقابل دادگستری جسم و جانش را به آتش کشید.

به گواهی همکارانش او روز قبل به قاضی هشدار داده بود که اگر حکمش لغو نشود، خود را  جلوی دادگستری به آتش خواهد کشید. همان کاری که در نهایت کرد.

او مدیر یکی از دبیرستان‌های اصفهان هم بود. معلم خوشنام و دردمندی که ۲۵ سال در کلاس درس به دانش آموزانش علم و زندگی آموخت.

اما نابکاران حاکم او را به جایی رساندند که نتواند درس‌های از بر شده زندگی را در مورد خودش بکار ببندد. او معلم ریاضی و نابغه این رشته بود. او تمامی این سالها معادلات چند مجهولی را به روانی برای دانش آموزانش حل می‌کرد. اما آخرین معادله چند مجهولی مثل آتشی به جانش افتاده بود. معادله بی عدالتی، معادله تباه کردن زندگی، معادله مصادره خانه و زندگی که حاصل ۲۵ سال گچ خوردن در کلاس درس بود. او در حل این معادله مانده بود و آتش و خشم وجودش را به آتش کشید…

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)