۲۵۰هزار میلیونر دلاری در ایران با رشد ۲۱ درصد

نشریه فوربس در مقاله ای فاش ساخت که شمار افراد میلیونرهای دلاری در ایران به سرعت رو به افزایش است. این نشریه نوشت شمار افراد پر در آمد در سال ۲۰۲۱ در ایران بالای ۲۱ درصد رشد داشته است. به نوشته این مجله، ۲۵۰هزار میلیونر در ایران زندگی می‌کنند و ۷۲درصد افراد پر در آمد، در رمز ارزها سرمایه گذاری کرده‌اند.

به نوشته فوربس: شمار افراد پر درآمد در ایران ۲۱درصد رشد کرده است. رشد تعداد میلیونرهای دلاری در ایران در حالی که این کشور با تحریم‌های وضع شده توسط آمریکا روبروست و درگیر پاندمی کروناست ،یک رشد انفجاری است.

این در حالی است که درسال ۲۰۲۰ شمار افراد پر درآ‌مد در ایران ۲۱/۶ درصد رشد کرده است. میانگین جهانی این مقوله در همین سال ۶/۳درصد بوده است .

براساس گزارش کاپژمینای (شرکت مشاوره فناوری اطلاعات) که در روز ۲۹ ژوئن منتشر شد، دربازه زمانی ماه مارس تا ژوئن ارزش بازار ارز تهران درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲۵ درصد افزایش داشته است.

۲۵۰هزار ابر میلیونر دلاری

این گزارش با اشاره به تحریم‌ها و عدم سرمایه‌گذاری بین المللی می‌نویسد که بسیاری از سرمایه‌داران ایرانی در بازار سهام سرمایه گذاری کردند و بازار پرتلاطم از آنها میلیونر ساخته است. کاپژمینای تعداد ابرمیلیونرهای ایرانی را ۲۵۰ هزار نفر می‌داند که بیشتر آنان در تهران زندگی میکنند. به نوشته فوربس، شماری از طبقات ثروتمند در ایران پول خود را در بورس و استخراج رمز ارزها سرمایه‌گذاری کردند.

بورس و رمز ارز دو عامل شکل گیری ابرمیلیونرها

به نوشته فوربس دولت ایران با تزریق سرمایه به بورس به ثروتمندتر شدن شمار محدود و رشد طبقه جدیدی از ثروتمندان کمک کرده است. بنابر این نوشته، برق ارزان قیمت در ایران و شرایط مطلوبی که برای استخراج بیت کوین برای دسته ای در ایران پدید آمده راه را برای ایجاد ثروتمندان جدید فراهم کرده است.

بر پایه گزارش ثروت جهانی، تقریبا ۷۲ درصد از افراد پردرآمد در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

افزایش شمار ثروتمندان ایرانی در حالی رخ می‌دهد که به دلیل اقتصاد ضربه خورده از تحریم‌ها و شرایط بحرانی پدیدآمده در اثر کرونا، ارزش پول ملی به شدت سقوط کرده و قیمت کالاهای اساسی افزایش یافته است.

ایران مقام اول میلیونرها در خاورمیانه و در رده چهاردهم جهان!

این رشد سریع میلیونرها در ایران رده ایران را از نظر شمار میلیونرها به رتبه چهاردهم در جهان و رتبه نخست در خاورمیانه رسانده است.

۶۰درصد ایرانیان در فقر دست و پا می‌زنند

این گزارش به پدیده آقازاده‌ها یا صاحبان ژن برتر در ایران و عکس‌هایی که از زندگی لاکچری و تجملاتی آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و می‌شود هم اشاره کرده است.

فوربس در نتیجه گیری خود این چنین ثروتی در ایران را در تضاد شدید با فقر و وضعیت اقتصادی در ایران دانست. چرا که بر اساس آمار غیر رسمی ۶۰درصد از جمعیت ایران به دلیل  هزینه‌های زندگی در فقر نسبی به سر می‌برند.

نتیجه :

آمارهای نقل شده از قول نشریه فوربس که یک نشریه معتبر بین المللی است، بیانگر این واقعیت است که آقا زاده‌ها و یک اقلیت نوکیسه وابسته به حاکمیت با استفاده از رانت و امتیازهای کلان اقتصادی و سیاسی چگونه به غارت و چپاول مردم فقیر پرداختند.

حسین راغفر یک کارشناس حکومتی در این مورد گفت: طبق آمارهایی که مراکز رسمی کشور الان دارند منتشر می‌کنند، ما بیشترین تعداد ثروتمند در خاورمیانه را داریم. همزمان ما این همه فقر و فلاکت داریم که افراد نشستند دارند بچه فروشی می‌کنند، دارند کلیه فروشی می‌کنند.

در همین شهر تهران با شش هفت کیلومتر فاصله از مرکز قوه مجریه کشور شما شش کیلومتر می‌روید پایین‌تر تو مناطق جنوب شهر تهران افراد نشسته‌اند بچه می‌فروشند. کلیه می‌فروشند و تن فروشی و فساد به قدری عریان هست که اصلاً به هیچ وجهی قابل پوشش نیست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)