سلام عزیزای دلم. با یک مطلب دیگه از سری مطالب مربوط به اچ‌آی‌وی و قاعدگی برگشتم پیشتون.

در این مطلب می‌خواهیم درباره احتمال ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی در افراد دارای اندام جنسی منتسب به زنانه در حین قاعدگی صحبت کنیم.

خب این موضوع مهمه که بدونید خروج مایع قاعدگی باعث افزایش احتمال ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی نمی‌شود بلکه این تغییرات هورمونی طی چرخه قاعدگی است که می‌تواند فردی که قاعدگی را تجربه می‌کند در معرض احتمال ابتلا به ویروس قرار دهد.

اما به طور کلی بیولوژی واژن و دهانه رحم باعث می‌شود افرادی که با این اندام به دنیا آمده‌اند بیشتر در معرض ابتلا به اچ‌آی‌وی و بیماری‌های مقاربتی قرار بگیرند.
علاوه بر این تحقیقی که با محوریت گروهی ۳۷ نفره از کارگران جنسیِ که ناقل به ویروس اچ‌آی‌وی نبودند در کنیا انجام شده بود، رابطه‌ای مستقیم بین دوره ابتدایی چرخه قاعدگی و احتمال ورود ویروس اچ‌آی‌وی به بدن را نشان داد.

به طور کل رسیدن به نتیجه‌ای جامع درباره ارتباط قاعدگی و میزان احتمال ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی نیاز به تحقیق و مطالعه بیشتر درباره اندام جنسی منتسب به زنانه دارد. از آنجا که تعیین بازه زمانی آسیب‌پذیری به اچ‌آی‌وی در افرادی که با اندام جنسی منتسب به زنانه متولد شده‌اند نیاز به تحقیق بیشتری دارد، فارغ از اینکه فرد در چه بازه‌ای از چرخه قاعدگی قرار دارد توصیه می‌شود هنگام برقراری رابطه جنسی از روش‌های پیشگیری از انتقال اچ‌آی‌وی و بیماری‌های مقاربتی مثل کاندوم‌های بیرونی که روی اندام جنسی منتسب به مردانه قرار می‌گیرند و کاندوم‌های درونی که داخل واژن و مقعد قرار می‌گیرند، استفاده کنند.

با عشق

همدم اپ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)