میرحسین موسوی، نخست وزیر خمینی، یا به تعبیر اصلاح‌طلبان میر دلها، در پیامی به مناسبت رقابت بین خودی‌ها و بیعت‌گیری از مردم بیان داشته است که «در صورت تداوم بدعت نظارت استصوابی عنوان جمهوری اسلامی ایران در زمانی نه چندان دور بی معنا خواهد شد.»

جمهوری خواندن فرم سلطه طبقه حاکم بر ایران و تضعیف جمهوری در صورت حذف یک گروه از خودی‌ها از سفره انقلاب، شوخی بیمزه‌ای است که سالهاست پیروان خط امام با ما می‌کنند.

برای مردم ایران اکنون بیش از هر زمانی روشن است که نظامی که با رفراندوم کذایی سال ۵۸ بر سر کار آمد و با ریختن خون خلق‌ها و حمله به دانشگاه‌ها و تعطیلی روزنامه‌ها و اعدام مخالفین و سرکوب هر نوع زاویه‌ای با اسلامیست‌های حاکم در «دهه طلایی امام» تثبیت شد، نسبتی با جمهوریت نداشته و ندارد.

نظامی که ۵۰ درصد جمعیت پیشاپیش امکان کاندیداتوری در آن را ندارند و صاحبان هر مذهب و عقیده و ایدئولوژی‌ای، جز سرسپردگان محض سیستم، امکان کاندیداتوری و رقابت در آن را ندارند؛ هرچیزی هست جز جمهوری.

رای‌گیری‌های نظام هرچه باشد هیچ شباهتی به «رقابت دموکراتیک» ندارد و نظم برآمده از آن نیز نسبتی جمهور مردم ندارد و بنابراین ترکیب مورد علاقه این روزهای اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها، تضعیف جمهوریت، اساسا ترکیبی بی‌معناست.

مردم جمهوری خود را در خیابانها, کارخانه ها, دانشگاهها,… می‌یابند وشکل خواهند داد.

جمهوری مردم از دل مبارزاتشان زاده خواهد شد، از آبان و هفت‌تپه و از دل اعتراضات کارگران و معلمان و پرستاران، نه از صندوق‌های رای‌گیری خونین شما.

***********************

– ببخشید آقا، شعبه‌ی اخذ رأی کجاست؟
_ همین ردّ خون ملت رو بگیر برو تا برسی به کوی جنایت، ساختمان خیانت!

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)