توطئه رای سفید!
محمد شوری(نویسنده و روزنامه نگار)
۱۷ خرداد ۱۴۰۰
@shourimohammad
در سال ۱۳۶۴ و به هنگام انتخابات و برای دور دوم ریاست جمهوری علی خامنه ای، آن زمان که مساله ی رای دادن واجب شرعی قلمداد می شد! و شاید این نوع فتاوی در آن زمان خریدار داشت، اعلامیه ای منتشر شد که با وجود محدود بودن توزیع، سر و صدا کرد؛ و آن را «توطئه رای سفید» نامیدند!(شرح در متن پیوست).
اکنون پس از  ۳۶ سال،رهبر نظام ولایت فقیه(علی خامنه ای)، به حربه ی حرام و حلال روی آورده است!!…
وی در پاسخ به استفتایی درباره رای سفید، آن ‌را حرام اعلام کرد.
طبق آن‌چه دفتر حفظ و نشر آثار او و برخی از خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه منتشر کرده‌اند، علی خامنه ای در پاسخ به سوال «حکم رأی دادن سفید و بی نام چیست؟
فتوا داده: «در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است »!!
این هم متن و عکس یادداشت و سرمقاله ی روزنامه جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۴ به نام «توطئه رای سفید» و شرح ماجرا:
(مطلب زیر یکبار در عنوان:
چنین روزی در چندسال پیش
منتشر شده است:
[توطئه رای سفید
روزنامه جمهوری اسلامی
۲۲مرداد ۱۳۶۴
از سرمقاله (ص اول):
«…توطئه دوم که تا حدودی تازگی دارد، شگرد جدیدی ست برای ضربه زدن به انتخابات ریاست جمهوری، و در نهایت به انقلاب از یک زاویه کاملا موذیانه و درعین حال بظاهر خیرخواهانه.

ماجرا ازاین قراراست که عده ای با این پوشش ظاهرا حق بجانب که اصل شرکت درانتخابات لازم است، نه رای دادن به نامزدهای ریاست جمهوری، تلاش می کنند به این و آن القا کنند که حاضر شدن درپای صندوق رای و انداختن رای سفید به صندوق کافی ست!
واقعیت این است که توطئه رای سفید یک توطئه برای ضربه زدن به اعتبار انقلاب است.بزرگانی که مردم را به حضور در صحنه و دادن رای در اننخابات ریاست جمهوری دعوت کرده اندمنظورشان این نبوده و نیست که مردم رای خود را باطل کنند. آنها مردم را به حضور درصحنه و«انتخاب» فراخوانده اند.انتخاب باانداختن برگ سفید به صندوق منافات دارد…».
پاورقی:
حقیقت و واقعیت ماجرا:
۱-نویسنده و منتشرکننده این اعلامیه، اینجانب نویسنده«چنین روی درچندسال پیش»است.
۲-آنزمان نه مطبوعاتی بود (و نه آزاد) و نه اینترنت و شبکه های اجتماعی.
۳-بدلیل اینکه هیچ کاندیدایی برای حضور در انتخابات نبود و آقایان کاشانی و عسگراولادی صرفا مترسک و برای بازار گرمی آمده بودند،خواسته شد که رای سفید داده شود.در واقع پیشینه و سابقه دادن«رای سفید» از همان زمان بوجود آمد!
۴-بنده قبل از انتشار این اعلامیه، با آقای توسلی (از اعضای دفتر خمینی)، تلفنی پرسش کردم که آیا شماکه می گوئید شرکت درانتخابات واجب شرعی ست، آیا من نوعی که هیچ یک از کاندیدها ر اقبول ندارم می توانم برای انجام وظیفه درانتخابات شرکت کنم، ولی «رای سفید»بدهم؟
ایشان پاسخ دادند: آری.
۵-نحوه انتشار این اعلامیه هم به این شکل بودکه تعداد محدودی صرفا و فقط توسط پست برای برخی اشخاص خاص ومسئولین ارسال شد، وبدون آنکه درمیان مردم توزیع شود،توسط خود آقایان بازتاب پیدا کرد و علنی شد! و باعث شد آقای توسلی حرف خود را رسما پس بگیرد و آنرا در صدا و سیما علنی کند! و ایضا انتشار این یادداشت در روزنامه جمهوری اسلامی.
۶-بنده به همین اتهام و اتهام های دیگر، از جمله افشای آمدن مخفیانه مک فارلین (مشاورامنیتی ریگان)به ایران برای معامله پنهانی و نه مذاکره!؟ در سال ۱۳۶۵دستگیر و زندانی و پس از۱۶ماه سلول انفرادی و غیرانفرادی شبیه انفرادی، در حالی که در این مدت زیرتیغ بازجویی بودم با حال نزار و بیماری از ناحیه گردن که بشدت متورم شده بود و ماه ها درد می کشیدم بدون اطلاع قبلی،در دادگاه ویژه روحانیت که سرجمع کمتر از ۱۰دقیقه طول کشید! (دادگاهی به ریاست علی رازینی،علی فلاحیان و محسنی اژه ای) محاکمه شدم.
هم چنین پس از تعطیلی روزنامه سلام که بنده شاغل آنجا بودم، بدلیل نوشتن درمطبوعات علیه امنیت کشور!! در ۱۷تیر۱۳۷۸زندانی شده و توسط همین آقای علی رازینی باز دردادگاه ویژه روحانیت محاکمه شدم.
این دادگاه مثل دادگاه سال۶۵ سرپایی و در اندک زمان و بدون داشتن وکیل برگزارشد.
برای اطلاعات بیشتربه دیگر یادادشت ها و ویدئو های منتشرشده از این جانب مراجعه کنید …
روسیاهی اش برای سکوت کنندگان…
بیست دوم مرداد نودوهشت]
محمد شوری(نویسنده وروزنامه نگار)
t.me/shourimohammad

Telegram (http://t.me/shourimohammad)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)