الناز شاکردوست از جمله هنرمندان داخل ایران بود که در  واکنش به خبر دردناک قتل علیرضا فاضلی منفرد در یک پست اینستاگرامی صریحا به افراد ال‌جی‌بی‌تی اشاره کرده و در مقابل خشونت و جنایت علیه افراد ال‌جی‌بی‌تی موضع‌گیری کرده و مردم را به شکستن سکوت در برابر خشونت علیه همجنسگرایان تشویق کرده بود.

شاکردوست در بخشی از متنش نوشته بود: «همیشه از بچگى هر داستانى که مى خوندم با به نام خداى مهربان شروع می شد اما این داستان خداى مهربان نداره. شاید درگیر تمام قتل عام‌هایى بوده که این روزها از رسانه‌ها در سراسر دنیا میبینیم، داستان زن‌ستیزى و دگرباشان جنسی روایت جدیدى در جامعه ما نیست، انقدر ریشه پیدا کرده که امروز تبدیل به یک معضل بزرگ شده و نفسمان را گرفته، ما را به جایى رسانده که جانى را که نداده‌ایم حق گرفتنش را طلب می‌کنیم، در گوشه گوشه‌ى این خاک زنان و مردانى به دست خانواده و عزیزانشان سر بریده مى‌شوند، فقط و فقط براى کوچک‌ترین حق انسانیت. حق انتخاب، حق داشتن سلیقه، حق تصمیم گرفتن براى زندگى خود. کشته شدن توسط هم بازى‌هاى بچگى، پدر، مادر و عزیزان هزار بار مردن است. امروز باید تمام قد بایستیم تا این ابر سیاه را از سرمان برداریم، امروز دیگر سکوت نمى‌کنیم. براى علیرضاهاى قربانى شده این سرزمین.»

تنها ساعاتی بعد در اینستاگرام اکانت‌هایی با محتوای مذهبی و حکومتی شروع به فضاسازی علیه الناز شاکردوست تحت عنوان « پست خلاف عفت و اخلاق عمومی» کردند. این اقدامات تا جایی پیشرفت که روز گذشته رسانه‌های داخلی اعلام کردند از دادستانی تهران به الناز شاکردوست در مورد پست اینستاگرامش تذکر داده شده و او این پست را حذف کرده است.

 

او در متنش به افراد ال‌جی‌بی‌تی صریحا باعبارت مبهم و غلط  «دگرباش جنسی» اشاره کرده است. متعجبیم که این کلمه نامأنوس و مبهم هم در دایره خط قرمز جمهوری اسلامی قرار گرفته! اگر قطب‌الدین صادقی باشید و از این کلمه برای مزمت و انسان زدایی از افراد ال‌جی‌بی‌تی استفاده کنید هیچ خطر و تذکر متوجه شما نیست!

 

نکته دیگر در این اتفاق این است که مخالفت با خشونت و جنایت علیه انسان‌ها از سوی این جماعت اقدام علیه عفت عمومیست! 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)