از سحرگاه روز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹ که نوید قهرمان مردم ایران را بیرحمانه اعدام کردند نزدیک به ۸  ماه می گذرد و دو برادر وی وحید و حبیب افکاری با احکام طویل المدت زندان در سلول انفرادی بسر می برند. جمهوری اسلامی نوید را علیرغم اعتراضات وسیع و گسترده مردمی در ایران و جهان بقتل رساند و اکنون جان دو برادر را به گروگان گرفته است تا این خانواده را که به سمبل مقاومت و پایداری در مقابل حکومت جانیان تبدیل شده اند در هم بشکنند.

در طول این مدت برادران افکاری در زندان مورد شکنجه های جسمی و روحی وحشیانه قرار گرفته اند، تهدید جانی شده اند، بطور طولانی در سلول انفرادی در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز محبوس بوده اند و به شکایتشان مبنی بر ضرب و شتم و تهدید جانی و نقض حقوق آشکارشان در زندان تزتیب اثری داده نشده است ولی همچنان پایدار و مقاوم ایستاده اند.

اخیرا وحید افکاری با انتشار یک فایل صوتی از زندان با عنوان اینکه در جمهوری اسلامی بدون مدرک بازداشت می کنند، حکم زندان و اعدام می دهند بر بی گناهی خود تاکید کرده است و از مردم ایران برای رهایی از چنگال زندان و شکنجه کمک خواسته است.

در پاسخ به این درخواست و در دفاع از وحید و حبیب افکاری ما سه نهاد “کمیته بین المللی علیه اعدام”، “کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی” و “کمپین برای آزادی کارگران زندانی” کارزاری را با هدف زیر فشار گذاشتن جمهوری اسلامی برای آزادی بی قید و شرط این دو تن و پایان دادن فوری به وضعیت اسفبار آنها در زندان اعلام می کنیم.

در همین رابطه به اطلاع عموم می رسانیم که روز شنبه ۲۲ ماه می برابر با ۱ خرداد ۱۴۰۰ را بعنوان روز جهانی دفاع از برادران افکاری اعلام میکنیم تا با برگزاری تجمعات اعتراضی در نقاط مختلف دنیا به حمایت از آنها برخیزیم.

ما همه مردم آزادیخواه ایران، همه خانواده های دادخواه و حق طلب، همه سازمانها و احزاب سیاسی و کلیه نهادهای مدافع انسان را فرامی خوانیم که از کمپین دفاع از برادران افکاری حمایت کنند تا موجبات آزادی آنها را فراهم بیاوریم. لازم است فعالیتهای رسانه ای و اینترنتی خود در دفاع از برادران افکاری را دو چندان کنیم و در مراجعه به نهادهای بین المللی و دولتهای غربی از آنها بخواهیم که جمهوری اسلامی را برای آزادی وحید و حبیب افکاری تحت فشار بگذارند. بر در و دیوار شهر باید بیش از گذشته نام وحید و حبیب و خواست آزادی آنها نقش بسته شود. بسیار اهمیت دارد که مردم شیراز زادگاه این عزیزان خانواده افکاری را هر چه بیشتر در آغوش محبت خود بگیرند و به جنب و جوش مبارزاتی برای آزادی وحید و حبیب افکاری دست بزنند.  ما همه فعالین اجتماعی، همه فعالین کارگری و  همه خانواده های زندانیان سیاسی و داغدار را فرامی خوانیم به وضعیت غیر قابل تحمل این دو زندانی سیاسی اعتراض خود را بیان دارند و به کمپین دفاع از برادران افکاری بپیوندند.

ما شک نداریم که اتحاد همگانی ما در دفاع از برادران افکاری می تواند جمهوری اسلامی را به تسلیم بکشاند. وحید و حبیب افکاری باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند!

  کمیته بین المللی علیه اعدام (ICAE)

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ( CFPPI)

 کمپین برای آزادی کارگران زندانی ( FreeThemNow)

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰- ۹ می ۲۰۲۱

تلفن تماس:

شیوا محبوبی- ۰۰۴۴۷۵۷۲۳۵۶۶۶۱

مینا احدی- ۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱۳

حسن صالحی- ۰۰۴۶۷۱۳۱۷۱۱۰۲

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)