روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ قلب مهربان فریده آرمان، زن مبارز و کمونیست پس از مدتها مقاومت در برابر بیماری سرطان در کشور سوئد باز ایستاد و نزدیکان و دوستدارانش را در اندوه فراوان فرو برد.

فریده آرمان انسانی مبارز، رزمنده و قابل احترام بود که در سخت ترین شرایط، تلاش و مبارزه برای جامعه برابر و تحقق آرمان های انقلابی اش را از دست نداد. او همرزم و همسر زنده‌یادان مهدی میرشاهزاده که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۳ در «زندان اوین» اعدام شد و غلام کشاورز که در مردادماه سال ۱۳۶۸ در “لارناکای قبرس” توسط تروریست‌های رژیم اسلامی ایران در مقابل چشمان او و خانواده اش ترور شد، بود.

فریده آرمان از سرکوب های خرداد ۶۰ رژیم اسلامی جان سالم بدر برد و به کردستان رفت و سال ها در صفوف حزب کمونیست ایران به مبارزه اش ادامه داد. فریده در ادامه مبارزاتش به حزب کمونیست کارگری ایران پیوست و در صفوف این حزب مبارزه خود را ادامه داد. او در چند دهه گذشته و حتی در دوران بیماریش در دوره اخیر هم، یک لحظه از مبارزه بر علیه ستم و نابرابری های جامعه سرمایه داری و رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی آرام ننشست.

ما ضمن ابراز تاسف و اندوهمان به خاطر درگذشت فریده عزیز، تسلیت و همدردیمان را به خانواده و بستگان وی و حزب کمونیست کارگری ایران ابراز می داریم.

یادش گرامی باد!

دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
۲۲ آوریل ۲۰۲۱

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)