تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی در آخرین دیدار خود از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در برابر کره جنوبی موفق شد به جام جهانی راه یابد.

دیدار تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز به‌وقت ایران در ورزشگاه مونسو شهر اولسان کره جنوبی آغاز شد.

تیم ملی ایران که در این دیدار کاملا دفاعی بازی کرد در دقیقه ۵۹ توسط رضا قوچان‌نژاد، لژیونر بلژیکی خود توانست از اشتباه دفاع کره استفاده کند و دروازه کره جنوبی را فرو ریزد.

تلاش‌های بازیکنان کره جنوبی در تمام طول بازی به نتیجه‌ای نرسید و با دمیدن سوت پایان بازی ایران موفق شد برای چهارمین بار به جام جهانی فوتبال راه یابد.

در این دیدار رحمان احمدی، جلال حسینی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌نژاد برای ایران به میدان رفتند.

ایران در رقابت های مقدماتی با ۵ پیروزی، یک تساوی و دو شکست با ۱۶ امتیاز به عنوان تیم نخست گروه خود راهی جام جهانی شد.

تیم ملی ایران که پیش از سه بازی آخر خود در وضعیت دشواری قرار داشت توانست از سه دیدار آخر ۹ امتیاز کامل را بگیرد..

ایران پیش از این در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان شرکت کرده بود.

تیم ملی فوتبال ایران سومین تیم است که راهی جام جهانی ۲۰۱۴ می‌شود. پیش از این ایران، ژاپن و استرالیا صعود خود به جام جهانی را جشن گرفتند.

در دیگر دیدار این گروه ازبکستان توانست با پیروزی پرگل پنج بر یک قطر را شکست دهد اما به دلیل تفاضل گل کمتر از کره جنوبی سرنوشت این تیم به بازی پلی‌اف کشیده شد.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com