امروز شنبه هفتم فروردین همکاران مختلفی منجمله همکاران دفع آفات کشاورزی اول صبح مدتی در مقابل درب اصلی شرکت تحصن کردند. کارگران دفع آفات خواستهای مختلفی دارند از جمله خواستهای عرفی که به آنها لباس کار و سهمیه شکر تعلق نمی گیرد. همینطور با قراردادشون مشکل دارند و قراردادشان چارت مشخصی ندارد و تعدادی از آنها بی دلیل اخراج شدند. سپس کارگران به داخل شرکت آمدند و در کنار سنگر اجتماع کردند. تعدادی دیگر از همکاران نیز در اعتراض به اخراج هشت نفر و کاهش زمان قراردادها به تجمع پیوستند و مورد حمایت فعالین قرار گرفتند.

در این میان اعلام شد که کاهش قرارداد بچه های حراست از شش ماه به سه ماه “شایعه” است و امجد ملعون قرار است قراردادها را به سرپرست ها بدهد تا به کارگران ابلاغ شود. عقب نشینی یا شایعه این کاهش قراردادها و اخراج ها براساس توافقنامه نود و هشت و قوانین موجود، غیر قانونی است. همینطور امجد کاره ای نیست و حق ندارد بجای مدیریت قرارداد تغییر دهد یا امضا کند. امضای وی اعتباری ندارد. همکاران حراست عصبانی و معترض اند و می گویند چنانچه وضع قراردادها درست نشود به تجمع و اعتصاب ملحق می شوند.

در اجتماع و اعتصاب امروز ابراهیم عباسی منجزی و یوسف بهمنی به درد دل و اعتراض همکاران دفع آفات گوش دادند و برای همکاران صحبت کردند. در صحبتهای فعالین از جمله بر اتحاد و همدلی و حق اعتراض که کاملا قانونی است تاکید شد.

کارگر هفت تپه اتحاد اتحاد!

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)