ما مردم جهان با بهت و حیرت شاهد جنایت جنگی و هولوکاست دیگری توسط دولت بنیادگرا و فاشیست اسرائیل در غزه هستیم. هزاران انسان در غزه کشته و زخمی شدند که اکثرشان کودکان و زنان هستند که به دلیل بمباران‌های دولت اسرائیل زیر آوارها دفن شدند. دو میلیون انسان در محاصره کامل در غزه قرار داشته و دست‌رسی به آب آشامیدنی و غذا ندارند، شفاخانه‌های(بیمارستان‌ها) برای درمان زخمی‌ها امکانات ندارند. این گوشه‌ای کوچک از جنایت‌های دولت اسرائیل در مقابل مردم تحت ستم فلسطین است.

      بینی‌خمیری (سازمان ملل) دولت‌های امپریالیستی که توسط آن جنایت‌های خود را در جهان توجیه می‌کردند و برای خود رو و آبرویی در بین ما مردم جهان دست‌وپا می‌کردند کارایی خود را از دست داده است. پرده‌ی دروغ و ریا در جنایت غزه توسط دولت اسرائیل و حامیانش پاره شده است و هر چی عریان‌تر سیستم سرمایه‌داری-امپریالیستی چهره‌ی پلید خود را در دو پوسیده‌‌ی بنیادگرایی دینی و امپریالسم/صلیبی نشان داده است.

      ولی بدبختانه ما شاهد این نیز هستیم که مقاومت چند دهه‌ی مردم تحت ستم فلسطین در مقابل سرکوب دولت بنیادگرا و فاشیست اسرائیل توسط گروه‌های بنیادگرای دینی حماس و جهاد اسلامی یا توسط نیروهای پروامپریالیستی تشکیلات خودگردان فلسطین مصادره می‌شود. نظم جهانی به دلیل حاد شدن تضادهای قطب‌های امپریالیستی چین-روسیه و آمریکا-اروپا برهم خورده است و خواهان نظم دیگری‌ست. این وضعیت نادری‌ست و در مقابل ما مردم جهان فرصتی قرار داده است تا انتخاب کنیم. یا به سیستم سرمایه‌داری-امپریالیستی که هر روز جنایتی هولناک خلق می‌کند، نه بگوییم یا از دامان یک پوسیده (امپریالیسیم) به دامان پوسیده‌ی دیگر (بنیادگرایی دینی) بیفتیم.

      حمله‌ی ناگهانی و جنایت‌کارانه‌ی گروه بنیادگرای دینی اسلامی حماس به مردم تحت ستم یهود، و عمل‌کرد جنایت‌کارانه‌ی دولت اسرائیل به این حمله و قربانی شدن مردم تحت ستم فلسطین و مردم تحت ستم یهود چنین به نظر می‌آید که به یک‌باره‌گی آب به لانه‌ی مورچه‌ها ریخته باشند و طبقه‌ی حاکمه‌ی دولت‌های مختلف به این حادثه واکنش نشان دادند. این که چنین مانند مورچه‌هایی که به لانه‌اش آب ریخته شده باشد، همه دولت‌ها به تکاپو افتادند برای صلح نیست، بل آمادگی برای جنگ جهانی سوم است که به یقین جنگ اتمی خواهد بود و بشریت را با خطر نابودی روبه‌رو خواهد ساخت.  

      جنگ گروه‌های بنیادگرای حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله، حوثی‌ها و…  با دولت بنیادگرا و فاشیست اسرائیل که تا حالا ده‌ها هزار انسان بخصوص زنان و کودکان بخصوص در غزه قربانی گرفته است؛ جنگ ما نیست؛ این جنگ دو پوسیده‌ی بنیادگرایی دینی و امپریالیسم/صلیبی است و قربانی اصلی آن مردم تحت ستم فلسطین و یهود می‌باشند. حمایت از هر یک از این دو پوسیده، یا نقد هر یک بدون نقد دیگری که این سیستم به عنوان دو آلترناتیو پوسیده در مقابل ما مردم جهان قرار داده است، به تقویت و رشد هر دو می‌انجامد. همچنین راه حلی که دولت‌های امپریالیستی پیش رو گذاشتند که همان تشکیل دو کشور مستقل است نیز نمی‌تواند به این ستم پایان بدهد و چیزی نیست جزء برگرفته شده از این دو پوسیده! اگر دو کشور فلسطین و اسرائیل ایجاد شود، دولت فلسطین، دولت وابسته و پوشالی مانند دولت وابسته و پوشالی افغانستان خواهد بود که بعد از بیست سال و حاد ساختن تضادهای اجتماعی و هر چی عمیق‌تر کردن مشکلات مردم تحت ستم توسط گروهی بنیادگرا و فاشیست طالبان سرنگون شد.

      ما در درون سیستم سرمایه‌داری-امپریالیستی زندگی می‌کنیم و با سرکوب هر روز افق دید ما را نیز محدود ساخته و برای ما چارچوب فکری و افکاری نیز خلق می‌کند و در مقابل ما دو آلترناتیو پوسیده بنیادگرایی دینی اسلامی و امپریالیسم/صلیبی را قرار می‌دهد. اما ما مردم جهان می‌توانیم با وحدت با هم راه دیگری را بسازیم و به شرطی که گرفتار خود فریبی یا قربانی نادان فریب نشویم. سیستم سرمایه‌داری-امپریالیستی تضادهایی مانند ستم بر ملت‌ها را شکل داده و حاد ساخته است و از حل مثبت آن نیز ناتوان است. هر چی این تضادها حاد می‌شود خواهان پاسخ رادیکال‌تر خواهد بود و در درون این سیستم پاسخ ارتجاعی را نیروی‌های بنیادگرا خواهند داد.

      اما ما مردم جهان دیگر تحمل جنایت‌های هولناکی که این سیستم به وجود می‌آورد را نداریم! باید به هر دو پوسیده‌ی بنیادگرایی دینی اسلامی و امپریالیسم/صلیبی نه بگوییم! باید به جنایت‌‌های جنگی دولت بنیادگرا و فاشیست اسرائیل و هولوکاست غزه نه بگوییم! ما باید به جنایت‌های جنگی گروه‌های بنیادگرای اسلامی مانند حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله، حوثی‌ها و … نه بگوییم! و برای ساختن راهی دیگر در کنار هم بایستیم. ما مردم جهان از ملت یهود می‌خواهیم که به جنایت‌های هولناک دولت اسرائیل در غزه نه بگویند! و همچین از ملت فلسطین نیز می‌خواهیم که نگذارند که مقاومت چند دهه‌یشان توسط نیروهای بنیادگرا دینی اسلامی یا نیروهای پروامپریالیستی مصادره شود. هر جایی از جهان که زنجیر منحوس این سیستم بشکند، آن‌جا پایگاهی برای انقلاب جهانی و سرنگونی سیستم سرمایه‌داری-امپریالیستی خواهد بود.

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)