روز پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه و پس از ۴ روز اعتصاب کارگران توزیع آبفای اهواز در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان، مبلغ عیدی به حساب کارگران واریز شد.

این کارگران در گفتگو با اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز نارضایتی با مبلغ واریزی از سوی پیمانکار، اعلام داشتند که آنان حقوق ماههای بهمن و اسفند و حق سنوات سال ۹۹ و ۹۸ و نیز حق بن کارگری را از شرکت طلب دارند و همچنین شرکت حق بیمه ۴ ماه از این کارگران را پرداخت نکرده است و با این وضعیت وارد سال جدید میشوند. این کارگران که تعداد آن‌ها بالغ بر ۵۰۰ نفر است میگویند که مبلغ عیدی هم با مشکلاتی که به دلیل تغییر پیمانکار در طول سال ایجاد شد به صورت ناقص پرداخت شده است. چون این کارگران ۴ ماه اول از سال را با یک پیمانکار طرف قرارداد بودند و پس از اتمام دوره پیمانکار اول، ۸ ماه بعد سال را با پیمانکار دیگری در قرارداد بودند و این باعث شد هر کدام از این پیمانکارها سهم عیدی پرداختی سال ۹۹ را به صورت ناقص به کارگران پرداخت نمایند.

از تعداد بالغ بر ۵۰۰ نفر از کارگران آبفای اهواز اکثریت آنها از روز دوشنبه ۲۵ اسفند وارد اعتصاب شدند و با حضور در اداره اما اقدام به کار نمی‌کردند و به صورت جمعی با حمل پلاکارهایی در مقابل استانداری خوزستان اقدام به تجمع اعتراضی مینمودند.

کارگران توزیع آبفای اهواز در این گفتگو با اعتراض به نحوه اجرای آیین‌نامه ادغام کارگران آبفای استان، اعلام کردند که از زمان تصمیم به اجرای ادغام کارگران آبفای روستایی و سیاستهای جدید مدیریت، مشکلات پرداخت حقوق و مزایای آنها افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل به مدیریت آقای حقیقی‌پور مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز و تیم‌اش معترض بوده و خواهان تغییر مدیریت آبفا نیز هستند.

لازم به ذکر است که کارگران آبفای اهواز همگی از ۱۰ سال به بالا سابقه کار دارند و کارگران متخصص محسوب می‌شوند اما طرح طبقه‌بندی مشاغل برای آنها اجرا نشده است و در قرارداد با پیمانکار با رتبه شغلی ۵ در استخدام هستند و از این جهت تمامی آنها کارگران حداقل‌بگیر میباشند.

کارگران اعتصابی آب و فاضلاب اهواز در گفتگو با اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز نارضایتی خود مبنی بر پرداخت ناقص عیدی و عدم پرداخت حقوق ماههای بهمن و اسفند و نیز سنوات سالهای ۹۹ و ۹۸ و حق بن، تصریح کردند که اعتصاب آنها بخاطر فرارسیدن تعطیلات به تعویق افتاده است و چنانچه در روزهای آتی مطالبات معوق آنها پرداخت نگردد دوباره به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- یکم فروردین یکهزار و چهارصد

#کارگران_آب_و_فاضلاب_اهواز

#کارگران_توزیع_آبفای_اهواز

#اعتصاب_کارگران 

#حقوق_معوقه 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)