تماس مایع قاعدگی فردی که به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا است با پوستِ بدون خراش و بریدگی باعث انتقال ویروس اچ‌آی‌وی نمی‌شود. اما در صورت وجود هر گونه بریدگی روی سطح پوست یا در صورت ورود مایع از دهان و خوردن اون، ویروس اچ‌آی‌وی می‌تواند انتقال پیدا کند، اگرچه باز هم احتمال آن کم است. در صورتی که فرد مبتلا به اچ‌آی‌وی به صورت مرتب از داروهای کنترل کننده اچ‌آی‌وی استفاده کند، ویروس ا‌چ‌آی‌وی در مایع قاعدگی فرد قابل تشخیص نخواهد بود و اگر ویروس در آزمایش‌ها تشخیص داده نشود قابل انتقال هم نخواهد بود.

 

خیلی خوب است که بدانید تعداد مواردی که ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی از طریق تماس با مایع قاعدگی را گزارش داده اند تا امروز خیلی کم بوده و مواردی هم که گزارش شده مواردی بوده که در آن فرد با میزان قابل توجهی از مایع قاعدگی در تماس قرار گرفته و در ضمن فرد دارای زخم باز بوده.

 

باز هم یادآوری می‌کنم علت صحبت از اچ‌آی‌وی و ایدز بالا بردن سطح آگاهی اجتماعی و به دنبال آن از بین بردن شرم اجتماعی موجود درباره اچ‌آی‌وی هست. ناآگاهی درباره اچ‌آی‌وی مانع دسترسی افرادی که با اچ‌آی‌وی زندگی می‌کنند به درمان مناسب میشود یا در بسیاری از موارد باعث می‌شود مورد تبعیض قرار بگیرند و از حقوق اولیه خودشان مثل دسترسی به شغل، مسکن محروم بمانند. بیشتر دانستن درباره اچ‌آی‌وی به از بین بردن شرم اجتماعی و اطلاعات نادرست درباره آن کمک بزرگی می‌کند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)